رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و سوادآموزی استانها؛
انعقاد تفاهمنامه سازمان نهضت سوادآموزی با معاونت آموزش ابتدایی رویدادی تاریخی است/تحقق اهداف مشترک در همکاری سازمانها
حکیمزاده به اهمیت نقش مدرسه بهعنوان مرکز تربیتی محله و ایجاد بستر مناسب برای یادگیری خانوادهها پرداخت و به لزوم همکاری و همافزایی در این راستا تأکید کرد .

به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی، رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و سوادآموزی استانها که به میزبانی سازمان نهضت سوادآموزی برگزار گردید، با اشاره به اهمیت همکاری بین سازمانها در وزارت آموزشوپرورش، این رویداد را تاریخی دانست و بیان کرد: این همکاری میتواند فارغ از جزیرهای عملکردن به تحقق اهداف مشترک کمک کند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش بر اهمیت نقش خانواده در ارتقای کیفیت یادگیری دانشآموزان تأکید کرد و به پژوهشهای بینالمللی و داخلی، از جمله مطالعات تیمز و پرلز، اشاره نمود که در آن دانشآموزانی گزارش دادند از طریق خانوادههایشان منابع یادگیری دارند و والدین دارای سواد مؤثر هستند، نمرات بالاتری نسبت به افرادی که این شرایط را ندارند کسب نمودند.
وی همچنین به نظریه سرمایه فرهنگی اشاره کرد و سه مؤلفه سواد، منابع فرهنگی و رفتارهای فرهنگی خانوادهها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: طرح حامی که در حال اجراست، به دنبال ارتقای سواد خانوادهها و مشارکت آنها در یادگیری دانشآموزان است.
رضوان حکیمزاده به اهمیت همکاری خانوادهها با مدارس و نقش آنها در ارتقای کیفیت آموزش و همچنین به مشکلاتی که خانوادههای کمسواد یا بیسواد با آن مواجه هستند، پرداخت و بر لزوم ایجاد برنامههای هدفمند برای سوادآموزی اشاره کرد. وی اضافه کرد: بسیاری از خانوادهها به دلیل بیسوادی احساس عدم توجه و اهمیت میکنند و این موضوع میتواند مانع از مشارکت آنها در فرایند آموزشی فرزندانشان شود و اگر خانوادهها در مدرسه حضور داشته باشند، این امر تأثیر مثبتی بر خودپنداری دانشآموزان خواهد داشت.
معاون وزیر آموزشوپرورش همچنین به آسیبهای ناشی از جذب افراد غیرمتخصص در آموزش ابتدایی اشاره کرد و خواستار جذب نیرو از طریق آزمونهای استاندارد و مسیرهای صحیح در نظام تعلیموتربیت شد.
حکیمزاده به اهمیت نقش مدرسه بهعنوان مرکز تربیتی محله و ایجاد بستر مناسب برای یادگیری خانوادهها پرداخت و به لزوم همکاری و همافزایی در این راستا تأکید کرد .
نظر دهید