کردستان معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان؛ فرایند سواد آموزی از طریق نظارت های حضوری و غیرحضوری ، رصد، کنترل و ارزیابی می شود
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از آغاز نظارت های حضوری و غیرحضوری بر فرایند سواد آموزی استان خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت اعضای گروه بهبود کیفیت انجام و روند کمی و کیفی فعالیت ها بررسی و ارزیابی خواهد شد.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش کردستان، گلبهار خسروی با اشاره به ضرورت اعمال نظارت بر فعالیت ها گفت: برای ارتقاء کیفیت آموزشی و بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری، نظارت بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی لازم و ضروری است و نظارت به رشد ارزشیابی موثر در کلاس کمک نموده و منجر به کنترل شیوه های آن می شود.
وی با بیان اینکه نظارت بر فرایند سواد آموزی به صورت حضوری و غیرحضوری و در سطح استان و شهرستان ها و مناطق اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: نظارت حضوری طی دو مرحله انجام و مرحله اول آن از ۳۰ دیماه جاری آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
خسروی افزود: در همین راستا تیم نظارتی استان تعیین و با مشارکت اعضای گروه بهبود کیفیت سواد آموزی، با حضور در شهرستان ها و مناطق، فرایند سواد آموزی در بخش آموزش و امتحانات کنترل و رصد و بر اساس چک لیست های طراحی شده و فرم های مربوطه، کلیه اقدامات و فعالیت ها ارزیابی و از کلاس های سواد آموزی بازدید خواهد شد.
معاون سواد آموزی استان هم چنین گفت: در پایان این بازدید ها، در جلسه مشترک گروه بهبود کیفیت استان و شهرستان و منطقه، نتایج مشاهدات و ارزیابی ها ارائه و گزارش مکتوب نیز جهت پیگیری های لازم ارسال خواهد شد.
وی از مدیران و روسای آموزش و پرورش استان خواست بعد از دریافت گزارش بازدید تیم نظارتی استان، نقاط قوت و ضعف درج شده در گزارش را بررسی و نسبت به تقویت نقاط قوت و رفع موانع و مشکلات اقدام و فعالیت های انجام شده برای بهبود امور را به استان بازخورد دهند.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، صحت و سلامت کار و کیفیت بخشی به فعالیت ها را مهم ترین اولویت این حوزه عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت مراقبت برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل، گفت: نباید در انجام فعالیت ها، کیفیت فدای کمیت شود.
وی از ناظران آموزشی سواد آموزی به عنوان بازوان اصلی نظارت در پیگیری برنامه های آموزشی و مکمل نام برد و گفت: ناظرین باید بر اساس شرح وظایف ابلاغی به صورت هفتگی و مستمر بر فعالیت کلاس ها و آموزش دهندگان نظارت و گزارش بازدید های خود را در قالب فرم های نظارتی تنظیم و ضمن ارائه آن به سواد آموزی در پرونده های آموزشی درج نمایند.
خسروی یکی دیگر از اقدامات استان را نظارت غیر حضوری بر فعالیت های سواد آموزی عنوان کرد و گفت: در همین راستا، شهرستانها و مناطق در بین کارکنان سواد آموزی استان تقسیم و هر فرد مسئولیت نظارت بر چند منطقه را بر عهده دارد و از طریق سامانه سواد آموزی و تماس تلفنی با سواد آموزان، روند کمی و کیفی فعالیت ها و کلاس ها کنترل و رصد و گزارش آن در سامانه درج و جمع بندی و منعکس خواهد شد.
معاون سواد آموزی استان توانمند سازی نیروی انسانی را از برنامه های اولویت دار این معاونت بر شمرد و گفت : در همین راستا جلسات توجیهی و دوره های آموزشی برای کارکنان، عوامل و آموزش دهندگان پیش بینی و در طول سال برگزار می شود.
وی در پایان از مدیران و روسای آموزش و پرورش خواست متناظر برنامه نظارتی گروه بهبود کیفیت استان، برنامه نظارت حضوری و غیرحضوری در سطح شهرستان ها و مناطق پیش بینی و تنظیم و از کلیه ظرفیت ها به ویژه همکاری و مشارکت اعضای گروه بهبود کیفیت استفاده و برنامه نظارتی و گزارش بازدید ها بر اساس فرم های ابلاغی به استان منعکس شود.
نظر دهید