غلامرضابروجی معاون امورآموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در نشست مجازی با معاونین استانها
آموزش، اولویت و اساس سوادآموزی است و سلامت کلاسها در اولویت آموزش
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی غلامرضا بروجی در نشست مجازی با معاونین سوادآموزی استانها به بیان اهمیت حضور و مشارکت معاونین در جلسات پرداخت و با اشاره بهضرورت ارتباط دوسویه استانها و حوزه ستاد بیان کرد: تغییرات لحاظ گردیده در برنامههای اجرایی سازمان بر اساس بازخوردهای دریافتی از استانها میباشد به همین دلیل هم تسلط کامل معاونین بر شیوهنامهها و دستورالعملها و رصد دائم بخشنامههای ارسالی سازمان ضروری است وهم ارائه چالشها و مشکلات به سازمان حائز اهمیت است.
غلامرضا بروجی با یادآوری اهداف و رسالت تشکیل قطبها و با تأکید نقش همافزایی و همفکری و اهمیت خرد جمعی در پیشبرد اهداف، از مسئولین قطبها خواست چالشها و تهدیدها و راهکارهایی که از هر قطب جمعآوری گردیده، ارائه دهند و در این نشست به اشتراک گذاشته شود.
معاون امور آموزشی سازمان همچنین به چالشها و محدودیتهایی که ممکن است بر سر راه اهداف آموزشی وجود داشته باشد، اشاره کرد و خواستار ساماندهی و جمعبندی این مسائل برای ارائه به ستاد گردید. وی با اشاره بر اهمیت قانونی شدن فرایندها و ایجاد یکروال مشخص بهمنظور تسهیل در تحقق اهداف آموزش، راهکارهایی جهت ارتقای کیفیت آموزش در حوزه سوادآموزی ارائه داد.
وی به تحقق حجم دورههای سوادآموزی در استانها اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ما باید با پرهیز از سوگیری و جهتگیری و برخوردهای احساسی به رسالت اصلی خود یعنی تعلیموتربیت و تحقق حجم و سلامت کلاسها پرداخته و شرایط را برای تحقق این امر حتی در دورترین نقاط کشور فراهم آوریم.
غلامرضا بروجی با اشاره به آموزههای دینی مبتنی بر بهروزرسانی معلومات ذهنی، ارتقای دانش معاونین و دستیابی به تغییرات دستورالعملها و روند کلاس گذاری در سامانه را ضروری خواند و از دغدغههای آنان در پیشبرد اهداف آموزشی قدردانی نمود.
در ادامه مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی به بررسی مشکلات و چالشهای موجود در حوزه نظارت و سنجش و ارزشیابی و نحوه اجرای آن در استانها پرداخت.
مهدی نامجو منش با اشاره به آمار شرکتکنندگان در امتحانات به برخی موارد در حوزه نظارت و سنجش اشاره نمود و از میزان حساسیت و دقت و شفافیت در این حوزه سخن گفت.وی ضمن تأکید بر نیاز به نظارت مؤثر تصریح کرد: همکاری و هماهنگی ستاد و صف سبب بهبود وضعیت موجود پیرامون اجرای فرایند نظارت و ارزشیابی خواهد شد.
در این جلسه، محمود قنبرزاده مدیرکل برنامهریزی دورههای آموزشی سازمان بهضرورت برگزاری کلاسها و اهمیت آن برای ارتقای سطح سواد و سلامت تشکیل کلاس در استانها تأکید کرد. وی با بیان اهمیت برگزاری کلاسهای واقعی و نظارت بر آن و با اشاره به چالشها و مشکلاتی که در برخی استانها وجود دارد خواستار ارائه راهکارهای عملی از سوی معاونین سوادآموزی شد و از تمامی همکاران خواست به نظارت در فرایند کلاسگذاری توجه ویژهای داشته باشند.
قنبرزاده با یادآوری و تشریح طرح مدرسهمحوری بهضرورت استفاده از ظرفیتهای آموزشوپرورش و همکاری با مدیران مدارس تأکید کرد و خواستار جدیت در پیگیری اجرای طرح مدرسهمحوری شد.
گفتنی است؛ در این جلسه مسئولین قطبها به ارائه چالشها و مشکلات موجود در استانها پرداختند و راهکارهایی ارائه نمودند.
نظر دهید