پنجمین جلسه ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی با حضور روسای ادارات سوادآموزی استانها به ریاست خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان به صورت مجازی برگزار شد
انتظارات و ملاحظات اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی و نیز گزارش عملکرد و چالش استانهادر این جلسه مورد بررسی قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ؛خاکزاد ضمن تبریک ایام ا... دهه ی مبارک فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، از زحمات همکاران در سوادآموزی استانها و شهرستانها تقدیر نمود. سپس توضیحاتی در رابطه با نقش مراکز در تحقق اهداف سوادآموزی جامعه محور ارائه کرده و خواستار برنامه ریزی و عملکرد استانها بر اساس سه کارکرد مهم سوادآموزی (آگاه سازی، تونمندسازی و اصلاح رفتار ) شدوتوضیح داد: سه کارکرد اساسی سواد و ارزش افزوده ایجاد شده در نتیجه آن برای جامعه هدف: 1-آگاه سازی ، گسترش افق دید و تغییر نگرش افراد نسبت به زندگی 2- توانمندسازی 3- اصلاح رفتار است که مراکز یادگیری محلی همه اجزا جهت تحقق این اهداف را دارا می باشندو بنابراین این مراکز می توانند نقش و رسالت مهمی در رسیدن به اهداف توسعه فرهنگی – اجتماعی کشور ایفا نمایند.
در ادامه جلسه استانهای کرمان، بوشهر، البرز، یزد و اردبیل به نمایندگی به تشریح عملکرد و چالشها در حوزه مراکز یادگیری محلی به ویژه طرح پیوند سواد و زندگی پرداختند.
درپایان مدیر کل دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی سازمان از گزارش اعضای ستاد و همکاران استانی در زمینه دستورجلسه تشکر کرده و افزودند در مراکز یادگیری سوادآموزی هدف اصلی می باشد و توجه به آموزش مهارتها نباید مراکز را به سمت مراکز مشابه با فنی و حرفهای سوق دهد، باید مهارت آموزی پیوست سوادآموزی داشته باشد؛ ایشان همچنین خواستار مستندسازی فعالیت های انجام شده در سطح استان و شهرستان ها جهت انعکاس فعالیتهای همکاران گردیدند.
نظر دهید