جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/11/13 - 10:11
  • - تعداد بازدید: 145
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

پنجمین جلسه ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی با حضور روسای ادارات سوادآموزی استانها به ریاست خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان به صورت مجازی برگزار شد

انتظارات و ملاحظات اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی و نیز گزارش عملکرد و چالش استانهادر این جلسه مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ؛خاک‌زاد ضمن تبریک ایام ا... دهه ی مبارک فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا(س)،  از زحمات همکاران در سوادآموزی استان­ها و شهرستان­ها تقدیر نمود. سپس توضیحاتی در رابطه با نقش مراکز در تحقق اهداف سوادآموزی جامعه محور ارائه کرده و خواستار برنامه­ ریزی و عملکرد استان­ها بر اساس سه کارکرد مهم سوادآموزی (آگاه سازی، تونمندسازی و اصلاح رفتار ) شدوتوضیح داد: سه کارکرد اساسی سواد و ارزش افزوده ایجاد شده در نتیجه آن برای جامعه هدف: 1-آگاه سازی ، گسترش افق دید و تغییر نگرش افراد نسبت به زندگی  2- توانمندسازی 3- اصلاح رفتار است که مراکز یادگیری محلی همه اجزا جهت تحقق این اهداف را دارا می باشندو بنابراین این مراکز می توانند نقش و رسالت مهمی در رسیدن به اهداف توسعه فرهنگی اجتماعی کشور ایفا نمایند.


   در ادامه جلسه استان­های کرمان، بوشهر، البرز، یزد و اردبیل به نمایندگی به تشریح عملکرد و چالش­ها در حوزه مراکز یادگیری محلی به ویژه طرح پیوند سواد و زندگی پرداختند.


   درپایان مدیر کل دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی سازمان از گزارش اعضای ستاد و همکاران استانی در زمینه دستورجلسه تشکر کرده و افزودند در مراکز یادگیری سوادآموزی هدف اصلی می باشد و توجه به آموزش مهارت­ها نباید مراکز را به سمت مراکز مشابه با فنی و حرفه­ای سوق دهد، باید مهارت آموزی پیوست سواد­آموزی داشته باشد؛ ایشان همچنین خواستار مستندسازی فعالیت های انجام شده در سطح استان و شهرستان ها جهت انعکاس فعالیت­های همکاران گردیدند.


 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4265
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/11/13 10:11
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین