محمدامین مظلوم خداشهری در جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم:
پاسخگویی به شکایت زمانی ارزشمند است که شفاف، دقیق و بهموقع باشد/ تشکیل کارگروههای ویژه بهمنظور تدوین دقیق عناوین و برنامه عملیاتی
جلسه "کمیته سلامت اداری وصیانت از حقوق مردم" با ریاست محمد امین مظلوم خداشهری و با حضور رسول جمشیدی اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ومدیران کل سازمان برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ جلسه "کمیته سلامت اداری وصیانت از حقوق مردم" با ریاست محمدامین مظلوم خدا شهری و با حضور رسول جمشیدی اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و مدیران کل سازمان پیرامون برگزار شد.
محمدامین مظلوم خدا شهری اهداف تشکیل این جلسه را هماندیشی و اتخاذ تصمیم پیرامون شناسایی و معرفی اهم گلوگاههای فساد خیز و همچنین تعامل و گفتگو در خصوص تدوین برنامه عملیاتی در جهت رفع و اصلاح گلوگاههای منتخب در سال ۱۴۰۳ بهمنظور صیانت بیشتر از حقوق مردم و افزایش رضایتمندی آنها عنوان کرد.
بر پایهٔ این گزارش مدیر حوزه ریاست و روابطعمومی با توضیحاتی پیرامون نحوه پاسخگویی به شکایات گفت:
پاسخگویی به شکایت زمانی ارزشمند است که شفاف، دقیق و بهموقع باشد
وی تصریح کرد: بهمنظور تدوین دقیق عناوین و برنامه عملیاتی گلوگاههای فساد خیز سازمان، کارگروه ویژه هر مدیریت تشکیل و پس از بررسی مجدد عناوین، فرم نهایی تکمیل گردیده و بهمنظور تصویب در جلسه کمیته سلامت اداری به دبیرخانه ارسال میگردد.
رئیس "کمیته سلامت اداری وصیانت از حقوق مردم" در این نشست خاطرنشان کرد: در خصوص پاسخ به شکایات و در خواستهای ثبت شده در سامانههای سامد، سازمان بازرسی، پاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش، همکاری لازم و بهموقع توسط واحدهای ذیربط با اداره ارزیابی عملکرد سازمان به عمل آید.
در ادامه رسول جمشیدی اول معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان بیان کرد: "همواره سازمان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا روند نظارت بر تشکیل کلاسها تسهیل و بروز تخلفات کاهش یابد."
وی افزود: "برخی چالشها درونسازمانی است که باید واقعگرایانه به آن نگاه کرد تا سرحد امکان درصدد رفع آن برآمد؛
اما برخی چالشها مربوط به خارج از حوزه سازمان است که بررسی و حل آن از چهارچوب وظایف سازمان نهضت خارج است و فرایند تحقق اهداف را در این حوزه کاهش میدهد."
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان،نظارت دقیق بر اسناد خرید و هزینهای و مستندسازی اموال، بهروزرسانی و رصد دقیق اسناد استان ها را از عملکردهای شاخص سازمان در راستای صیانت از بیتالمال عنوان کرد وگفت: اشراف به قوانین از نیازهای اساسی کارکنان دولت به شمار میرود و یکی از مهمترین عوامل بروز فساد در نظام اداری و دستگاههای اجرایی، جهل به قوانین است.
سپس محمد اسماعیلزاده دبیر "کمیته سلامت اداری وصیانت از حقوق مردم" ضمن ارائه گزارش یکساله این کمیته، به تبیین مصادیق فساد در دستگاه اداری با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و پیشگیری از بروز فساد پرداخت و راهکارهایی را به منظور افزایش سلامت اداری عنوان نمود.
شایانذکر است؛ مدیران کل سازمان در این جلسه حضور داشتند و به بیان دیدگاههای خود پرداختند.