غلامرضا بروجی معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی:
نهضت سوادآموزی بستر مناسبی برای جهاد تبیین و انتقال مفاهیم بنیادین و مکتبی به بطن جامعه است
نشست منطقهای معاونین سوادآموزی قطب دوم کشور با حضور معاون امورآموزشی سازمان نهضت سوادآموزی، در استان کرمانشاه برگزارشد.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان کرمانشاه، سلمان محمدی مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمانشاه از برگزاری نشست منطقهای معاونین سوادآموزی قطب دوم کشور با حضور بروجی معاون امور آموزشی و قنبرزاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی دورههای سوادآموزی و نامجومنش مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در این نشست، ضمن تقدیر از زحمات استان کرمانشاه در حوزه سوادآموزی، تأکید کرد: نهضت سوادآموزی بستر مناسبی برای جهاد تبیین و انتقال مفاهیم بنیادین و مکتبی به بطن جامعه است و بر اساس تأکید مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بر جهاد تبیین، میتوانیم در این حوزه بهویژه در بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی که از مصادیق جهاد تبیین است، بسیار تأثیرگذار باشیم.
وی ادامه داد: نهضت سوادآموزی با طرحهایی همچون نماز کلید بهشت و آشنایی با رایانه، قدم در این راه نهاده است.
غلامرضا بروجی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی امروز بهسوی آموزش بزرگسالان روی آورده و در بسیاری از مقالات علمی بر مداومت آموزش افراد جامعه در مسائل روز تاکید شده است؛ بر همین اساس نظریات و تکنیکهای فراوانی در مورد اینکه آموزش مؤثر به بزرگسالان چگونه باید باشد؟ وجود دارد و بسیاری از کارشناسان هستند که به طور خاص در مورد این موضوع بحث و تبادل نظر میکنند و اصولاً کودکان و بزرگسالان به دو شیوه کاملاً متفاوت میآموزند؛ ازاینرو باید برای آموزش بزرگسالان از تکنیکهای متفاوتی استفاده کرد تا این آموزش، مؤثر واقع شود.
بروجی تصریح کرد: بزرگسالان باید سبک یادگیری خود را بشناسند و با نقاط قوت و ضعف روشهای مختلف آموزش بزرگسالان آشنا شوند تا بتوانند مسیر آموزشی خود را هدفمند و بهینه پیش ببرند و انگیزه کافی برای رسیدن به رؤیاهای خود در حوزه یادگیری را داشته باشند.
در ادامه سلمان محمدی مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمانشاه، نهضت سوادآموزی را یادگار امام راحل و از لحاظ مکتبی مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) دانست و گفت: علاوه بر نگاه مکتبی نسبت به نهضت سوادآموزی باید در نظر داشت؛ مسئله بیسوادی فقط محدود به سواد خواندن و نوشتن نخواهد بود و امروز کسب مهارتهای زندگی و توانمندسازی بزرگسالان برای حضور مؤثر در جامعه مورد توجه میباشد.
این خبر متعاقباً تکمیل خواهد شد....
نظر دهید