جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1401/11/16 - 08:09
  • - تعداد بازدید: 201
  • - تعداد بازدیدکننده: 196
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • /appsettingFree

نشست توجیهی ناظرین آموزشی سواد آموزی استان کردستان برگزار شد .

با هدف تشریح برنامه های اولویت دار و نظارتی، نشست توجیهی ناظرین آموزشی سواد آموزی شهرستانها و مناطق تابعه استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان، این نشست توجیهی با حضور سرپرست جدید معاونت سواد آموزی و روسای ادارات سنجش و ارزشیابی تحصیلی و سواد آموزی استان به صورت ویدیو کنفرانسی با شرکت ناظرین سواد آموزی و دستور کار تشریح برنامه های اولویت دار ، کلاس گذاری و تأیید کلاس های تشکیل شده و آغاز آموزش و هدایت و نظارت بر فعالیت های سواد آموزی برگزار شد.

 

گلبهار خسروی سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان در این نشست با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، پوشش حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی را مهم ترین اولویت کاری این معاونت عنوان کرد. 

وی با اشاره به اهمیت کلاس گذاری و تأیید مرحله اول در بازه زمانی ۱۵ روز از تشکیل کلاس ، گفت : در این مرحله اگر کلاس تایید نشود بعد از ۱۵ روز کلاس مذکور حذف خواهد شد، لذا تایید مرحله اول خیلی مهم است. 

 

خسروی هم چنین با اشاره به تایید مرحله دوم بعد از ۱۵ روز از تشکیل واقعی کلاس توسط ناظرین آموزشی، اظهار داشت: در مرحله بعدی ، راستی آزمایی نهایی از طریق سازمان، استان و شهرستان ها و مناطق به صورت مستمر انجام می شود. 

 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان با تاکید بر درج دقیق اطلاعات سواد آموزان، شماره تماس، نشانی و تشکیل پرونده در سامانه، گفت : کلیه این اقدامات از  طریق سازمان و استان از طریق تماس تلفنی و نظارت غیر حضوری، رصد و بررسی می شود. 

 

وی نظارت بر فرایند آموزش را اولویت دیگر سواد آموزی بعد از تشکیل کلاس عنوان کرد که باید توسط ناظرین آموزشی انجام می شود و اظهار داشت: باید حداقل در ماه یکبار هر کلاس درس بازدید و فرم های بازدید تکمیل و به ادارات سواد آموزی تحویل شود. 

خسروی در ادامه افزود: اگر کلاسی مشکل داشت حتما باید این مشکل جداگانه به آموزش و پرورش ارجاع و پس از بررسی اگر تشخیص اداره این بود که کلاس واجد شرایط نیست، باید  منحل شود. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اگر در منطقه و شهرستانی مشاهده شود که کلاس صوری تشکیل شده است، با متخلف و یا متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

سرپرست معاونت سواد آموزی استان گفت : از زمان ثبت نام تا  تشکیل کلاس و فرایند آموزش و ارزشیابی، ناظرین آموزشی باید به صورت حضوری و هم غیر حضوری، نظارت لازم را داشته باشند. 

وی ادامه داد : صحت و سلامت عمل و در اولویت بودن کیفیت کار و تضمین سلامت کار تا مرحله ارزشیابی هم برای سازمان و هم استان از اهمیت بالایی برخوردار است. پ

 

خسروی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به ناظرین آموزشی گفت: انتظار می رود ناظرین با روسای ادارات سواد آموزی شهرستان ها و مناطق همکاری و ارتباط مستمر داشته و بازخورد بازدید ها و فرم های تکمیل شده را ارائه و در صورت مشاهده هر گونه مشکل و تخلفی ، موضوع را به اداره مربوطه اطلاع رسانی نمایند. 

 

وی از ارزیابی سالانه عملکرد ناظرین آموزشی بر کلاس های سواد آموزی خبر داد و تاکید کرد تنها راه منتج به نتیجه مطلوب، پیگیری و صداقت در عمل است و اگر به کارمان باور قلبی نداشته باشیم هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.

سرپرست معاونت سواد آموزی استان، کم کاری در حوزه سواد آموزی را پذیرفتنی ندانست و گفت : با توجه به اینکه در این مسئولیت خطیر قرار گرفته ایم، اهتمام ناظرین و مجموعه دست اندرکار باید این باشد که با تمام وجود و به بهترین نحو ممکن ماموریت های محوله را به سرانجام برسانیم. 

 

فتاح ویسی رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی دوره های سواد آموزی استان نیز در این نشست به تشریح فنون مهارت های بازدید از کلاس های سواد آموزی پرداخت و مهارت ارتباط موثر با سواد آموزان، اداره و آموزش دهندگان و تسلط به تدریس را از جمله این مهارت ها بر شمرد. 

 

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تسلط ناظرین آموزشی به شرح وظایف خود، فنون بازدید، تکمیل پرونده کلاسی، برگزاری انواع آزمون و مهارت های تدریس و ارزشیابی پیشرفت درسی سواد آموزان در کلاس ، گفت : در بازدید ها باید نسبت به تکمیل فرم و پیش بینی هفتگی اقدام و فوق برنامه ها نیز کنترل و رصد شود. 

هم چنین در ادامه نشست علیرضا منتشلو رئیس اداره ساماندهی دوره های سواد آموزی و آموزش های دواطلبانه استان با اشاره به اهمیت و حساسیت کار، از ناظرین آموزشی به عنوان بازوان اصلی نظارت بر فعالیت های سواد آموزی نام برد و با بیان اینکه واقعی و یا صوری بودن کلاس و کیفیت، صحت و سلامت کار به نظارت مستمر ناظرین بستگی دارد. 

 

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی ناظرین به شرح وظایف حوزه کاری خود و اطلاع دقیق از فعالیت های سواد آموزی و آموزش دهندگان، به تبیین شرح وظایف ناظرین آموزشی سواد آموزی و پرداخت و با بیان اینکه در بازدید های استانی نحوه پیگیری و تحقق برنامه ها رصد و بررسی خواهد شد، گفت: ناظرین آموزشی در اجرای برنامه ها با روسای سواد آموزی شهرستان ها و مناطق هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند. 

 

منتشلو با تاکید بر اینکه همه ما در قبال این کار مهم ، مسئول هستیم و هر کسی در جایگاه خودش باید در راستای شرح وظایف و ماموریت کاری تلاش نماید. گفتمان مشترک مجموعه دست اندرکاران سواد آموزی را صحت، سلامت و تضمین کیفیت کار عنوان کرد.  

 

گفتنی است تعداد ۵۵ ناظر آموزشی سواد آموزی در استان بر فعالیت های مختلف این حوزه از زمان ثبت نام، کلاس گذاری، تایید تشکیل کلاس ها، فرایند و کیفیت آموزش تا مرحله سنجش و ارزشیابی تحصیلی فعالیت مستمر دارند .

 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 7221
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/11/16 08:09
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین