ناظر اجرایی طرحهای کلان سوادآموزی کشور مطرح کرد: ظرفیت مؤثر گروههای آموزشی در برنامههای سوادآموزی
حجتالاسلاموالمسلمین محمدرضا قاسمینیا گفت: گروهای آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش استان قم ظرفیت ارزشمندی برای کمکرسانی به تقویت سوادآموزی استان هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به نقل از ایکنا، حجتالاسلاموالمسلمین محمدرضا قاسمینیا، معاون نهضت سوادآموزی ادارهکل آموزش و پرورش استان قم، امروز، چهارم آذرماه در دیدار با سرگروههای آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش استان قم که در دفتر گروههای آموزش متوسطه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این نشست بهمنظور بهرهمندی از تجربیات و تخصص گروههای آموزشی و تربیتی مدارس در پیشبرد اهداف و سیاستهای آموزشی سوادآموزی و ریشهکنی بیسوادی در استان قم برگزار شده است.
نویسنده کتاب «راهکارهای حمایت از کالای ایرانی» از دیگر اهداف این نشست مشترک را بازدید و نظارت بر کلاسهای سوادآموزی و روش تدریس آموزشدهندگان توسط مدیران گروههای آموزشی برشمرد و تلاش برای افزایش و ارتقای کیفیت آموزش را از مهمترین انتظارات این تعامل و همکاری توصیف کرد.
این محقق و پژوهشگر عرصه تعلیم و تربیت اسلامی ادامه داد: جلب مشارکت همکاران فرهنگی برای تدریس در کلاسها، دعوت از اولیای بیسواد و کمسواد، بستگان و همسایگان برای ثبت نام در دورههای سوادآموزی با حضور در کلاسهای دانشآموزی و صحبت با دانشآموزان از موضوعات مطرح در این جلسه است.
حجتالاسلام قاسمینیا بیان کرد: میتوانیم از اعضای گروهها بهعنوان مدرسین روش تدریس دورههای سوادآموزی و برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس و نیز تهیه و تولید محتوای آموزشی جلب مشارکت کنیم.
عضو شورای تحقیقات ادارهکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه این تعاملات در آیندهای نزدیک در قالب عقد تفاهمنامه پیگیری و اقدام خواهد شد، گفت: آییننامه گروههای آموزشی و تربیتی در تیرماه سال ۱۳۹۴ در جلسه ۹۱۴ شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شد و در تمام حوزهها و ساحتهای فعالیت و برنامهها ظرف
نظر دهید