موضوع ارائه الگوی مدرسه محور نمودن آموزشهای نهضت سوادآموزی در دستور کار اولویتهای پژوهشی و شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران قرار گرفت.
موضوع ارائه الگوی مدرسه محور نمودن آموزشهای نهضت سوادآموزی در دستور کار اولویتهای پژوهشی و شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان مازندران ، با توجه به سیاستهای سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص مدرسه محور نمودن آموزشهای سازمان نهضت سوادآموزی در راستای رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجه به رویکردهای پژوهشی در فعالیتهای سوادآموزی با هدف ارتقای کارآمدی و بهینهنمودن فعالیتها و طرحها معاونت نهضت سوادآموزی استان مازندران موضوع ارائه الگوی مدرسه محور نمودن آموزشهای نهضت سوادآموزی را به عنوان اولویت پژوهشی این معاونت مطرح و در جلسه شورای تحقیقات اداره کل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاونت نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان دردوره جدید با مورد توجه قراردادن میثاقها و اسناد بالادستی موجود و درک موقعیت و رویکرد تحولی سازمان آنچنانکه در منشور نهضت در سال 1401 آمده است، اجرای رویکردهای سازمان و نیز ابتکارات و نوآوریهایی جهت کارآمد نمودن طرحها و فعالیتها را در دستور کار قرار داده است که توجه به عنوان پژوهشی مذکور در راستای همین اقدامات محسوب می شود.
از آنجا که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت بوده و یکی از ویژگی های بارز چنین مدرسهای، پیوند موثر آن با موضوعات و مسائل جامعه میباشد و پدیده بیسوادی و کمسوادی درجامعه از عوامل بوجودآورنده سایر معضلات اجتماعی است لذا یکی از سیاستهای سازمان نهضت سوادآموزی استفاده از ظرفیت مدارس در این راستا میباشد.
نظر دهید