معاون وزیر و رئیس نهضت سوادآموزی در آیین تجلیل از فرهنگیان شهرستان لامرد استان فارس : نسبت به مطالبات فرهنگیان دغدغه مندیم
علیرضا عبدی در جمع فرهنگیان شهرستان لامرد تاکید کرد : نسبت به مطالبات فرهنگیان دغدغه مندیم، مطالبات را رصد می کنیم، پیگیری می نماییم و به یاری خداوند محقق خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان در سفر یک روزه به شهرستان لامرد استان فارس در آیین تجلیل از فرهنگیان این شهرستان شرکت نمود .
این مراسم با حضور عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ، قادری و موسوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، حسینی معاون اداره کل و همراهان، اعضای شورای اداری و شورای آموزش و پرورش شهرستان لامرد و با حضور پرشور و ارزشمند فرهنگیان برگزار گردید و اجرای برنامه های هنری، ادبی، اهدای جوایز، سخنرانی نماینده فرهنگیان و مسئولان از جمله برنامه های این آیین بود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه افزود : معلمان مجاهد هستند و اگر به این دید به آنان نگاه شود، دانشآموزان رشد خواهند کرد و افقهای آینده کشور روشن است.
عبدی همچنین عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) با هوشمندی ، معلم را افسر سپاه پیشرفت نامیدند و از کلمه توسعه استفاده نکردند زیرا توسعه عرضی است اما پیشرفت طولی و عرضی است و معلم باید دنیا و آخرت دانشآموز را در دست داشته باشد و باید به عنوان افسر، کلاس را به دید سپاه بنگرد تا قله مورد نظر را بتواند فتح کند و همچنین انسجام بین دانشآموزان ، تقویت تواناییهای فردی و داشتن هدف از مهمترین خصوصیات معلم است که به عنوان افسر سپاه کلاس فعالیت میکند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به حوادث یکسال اخیر اظهار داشت: در سالی که گذشت اتفاقات خاصی بین قشر فرهیخته فرهنگی و دانش آموزان کشور رخ داد و البته حواشی هم داشت اما معلم ایرانی نشان داد که بصیر و فکور است و میتواند مسایل را به درستی تشخیص دهد و از میدان عبور کند که جای تبریک دارد.
وی گفت: معلمان در مدیریت کشور نقش به سزایی دارند زیرا یک سوم مدیران کشور معلم هستند لذا معلمان در تربیت نیروی انسانی جایگاههای مدیریتی باید اندازه وجودی خود را وسع دهند و بزرگ عمل کنند.
علیرضا عبدی خاطرنشان کرد : رتبه بندی معلمان را با همه کمبودها مصمم اجرا کردیم و فرایند ارزیابی یک میلیون فرهنگی را در سه ماه انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه کمبودها و مشکلاتی نیز در فرآیند رتبه بندی وجود دارد گفت: کارگروه ها شبانه روزی در حال رفع اشکالات موجود هستند و در این رهگذر تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
عبدی افزود؛ دستگاه آموزش و پرورش با هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست و در مسیر اجرای دقیق و کامل رتبه بندی نیازمند همکاری و همراهی فرهنگیان نجیب هستیم و البته رتبه بندی تنها مساله معیشت نیست بلکه مسایل معیشتی در ذیل رشد و تعالی فرهنگیان از طریق مکانیسم رتبه بندی می باشد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامه هفتم و ضرورت رشد چرخه نیروی انسانی خواستار این شد که توسعه رشته های فنی و حرفه ای بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این رابطه با توجه به منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) توسعه فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گیرد و در این رابطه هنرستان جوار صنعت را در منطقه صنعتی لامرد به عنوان راهکاری اساسی دانست.
وی همچنین در ارتباط با ساماندهی نیروهای انسانی یادآور شد : تمامی نیروهای انسانی آموزش و پرورش باید تعیین تکلیف شوند.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به همترازی شغل معلمان با انبیاء و اولیای الهی معلمان را متولیان اصلی نظام و تعلیم تربیت و مدرسه را کانون اصلی تعلیم و تربیت دانست و بر ضرورت اجرای کامل سند تحول بنیادین در لایه های زیرین تأکید نمود .
شایان ذکر است؛ در این مراسم چهار معلم نمونه شهرستانی و ۲۸ مدیر و معاون شاخص شهرستانی تجلیل شدند.
نظر دهید