جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/06/12 - 09:03
  • - تعداد بازدید: 204
  • - تعداد بازدیدکننده: 202
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

معاون سوادآموزی شهرستانهای استان تهران: بررسی چالش‌های امتحانات پایانی در دومین جلسه استانی ستاد امتحانات سوادآموزی

فرشته اکبریان معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: توجه ویژه به امکانات محل برگزاری، تأمین نظم و ایجاد محیطی امن و آرام برای برگزاری آزمون‌های سوادآموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می تواند بر نتایج آزمون‌ها تأثیر گذار باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، فرشته اکبریان معاون مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در جلسه ستاد امتحانات سوادآموزی  استان ضمن بیان توضیحاتی درخصوص اهمیت اجرای دستورالعمل‌های برگزاری آزمون‌ها گفت: توجه ویژه به امکانات محل برگزاری، تأمین نظم و ایجاد محیطی امن و آرام برای برگزاری آزمون‌های سوادآموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که می تواند بر نتایج آزمون‌ها تأثیر گذار باشد.

اکبریان در ادامه گفت: اعضای ستاد امتحانات مناطق و شهرستان‌ها در نظارت بر سلامت برگزاری آزمون‌های پایانی نقش مهمی دارند  که برگزاری کلاس‌های آموزشی منظم و با کیفیت در طی دوره چند ماهه آموزشی و نظارت اعضا گروه بهبود کیفیت از عوامل تأثیرگذار بر نتایج آزمون‌های پایانی سوادآموزان است.

فرشته اکبریان با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه در فرآیندهای سوادآموزی شرکت حداکثری سوادآموزان در آزمون‌های پایانی است گفت: با توجه به نتیجه محور بودن فعالیت‌های سوادآموزی برای آموزش دهندگان به چالش‌های موجود در این زمینه و میزان شرکت سوادآموزان در آزمون‌های پایانی اشاره کرد.

وی افزود: تاکنون برای برگزاری آزمون‌های پایانی دوره‌های سوادآموزی شامل طرح‌های سوادآموزی اتباع نروژی و عادی و تلفیقی ایرانی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۶ حوزه امتحانی  در مناطق ۲۱ گانه استان تشکیل شده است که برگزاری این حوزه ها با همکاری مدیران و معاونین مدارس انجام شده است که ده روز پس از مشخص شدن نتایج کارنامه‌های قبولی سوادآموزان به ایشان تحویل می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از آسیب‌های موجود درخصوص آزمون‌هاعدم حضور حداکثری سوادآموزان در آزمون‌های پایانی است ودرسال گذشته ثبت نام دیرهنگام کلاس‌های ۱۴۰۱ یکی از علل عدم حضور کامل بعضی از افراد در آزمون ها بود که برای جلوگیری از این مشکل، فرآیند ثبت نام سوادآموزان در دوره های مختلف سوادآموزی در سال ۱۴۰۲ در شهریور ماه انجام خواهد شد. که با برگزاری جلسات و وبینارهای تخصصی ویژه کارکنان سواداموزی و تبلیغ و ترویج در سطح مناطق ۲۱ گانه استان شناسایی و جذب سوادآموزان انجام خواهدشد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 8157
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/06/12 09:03
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین