معاون سوادآموزی استان بوشهر: مدرسه تحولی؛ زمینهساز تحقق اهداف سند تحول بنیادین
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند تمام ساحتی است، بیان نمود: هر تحولی در هر سطحی از آموزش و پرورش می بایست از مدرسه شروع شود.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان بوشهر، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش با بیان این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند تمام ساحتی است که می تواند زمینه تحول هم در قالب و هم در محتوی را در فضاى آموزش و پرورش ایجاد نماید، بیان نمود: هر تحولی در هر سطحی از آموزش و پرورش می بایست از مدرسه شروع شود.
میلاد حبیبی نیا با اشاره به اهمیت شکل گیری مدارس تحولی در آموزش و پرورش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین در افق ۱۴۰۴ مدرسه جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضة خدمات و فرصت های تعلیم و تربیتی، زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت توسط دانش آموزان و تکوین و تعالی پیوسته هویت آنان بر اساس نظام معیار اسلامی است.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: پیاده سازی سند تحول بنیادین در راستای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت، مستلزم اجرای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین است.
میلاد حبیبی نیا اضافه نمود: بدین سبب طرح مدارس در مسیر تحول با هدف پیاده سازی الگوی مفهومی سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و ارائه گردیده است.
وی به بررسی ابعاد الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین پرداخت و اظهار کرد: در این الگو نخستین بعد از مدرسه در مسیر تحول، بعد رهبری و مدیریت تربیتی آن است و به همین علت عمده مخاطبان این طرح نیر مدیران واحدهای آموزشی هستند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تشریح اهداف شکل گیری مدارس تحولی، گفت: شناسایی مدارس دولتی مستعد و مدیران شایسته این مدارس، توانمندسازی مدیران، شناسایی مدارس برتر و و تکثیر مدارس در مسیر تحول به صورت سالانه از مهمترین اهداف شکل گیری مدارس تحولی می باشد.
نظر دهید