معاون سوادآموزی استان البرز : اولین جلسه کارگروه تخصصی "شناسایی،جذب،آموزش و نگهداشت بازماندگان از تحصیل" ذیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر.
اولین جلسه کارگروه تخصصی "شناسایی،جذب،آموزش و نگهداشت بازماندگان از تحصیل" ذیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر باحضور حسینی معاون آموزش ابتدایی، عسگرپور معاون سوادآموزی استان و نمایندگان معاونت متوسطه استان،اداره کل بهزیستی،اداره کل کمیته امدادامام خمینی(ره) و نماینده مجمع حامیان بازمانده ازتحصیل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان البرز ، در این نشست عسگرپور ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه ربیع الاول و ابراز خرسندی از حضور همکاران بیان کرد: اولین جلسه کارگروه تخصصی "شناسایی،جذب،آموزش و نگهداشت بازماندگان از تحصیل" ذیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به منظور بهرهگیری از توان، امکانات و ظرفیتهای دولتی، غیردولتی، مردمی،خیریه ها و نیروهای بسیجی و جهادی نسبت به اجرایی نمودن این امر برگزار گردید.
وی تاکید کرد: شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت بازماندگان از تحصیل یکی از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش است که باید با محوریت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و مشارکت تمامی معاونت ها و سازمان های درون آموزش و پرورش و سازمان ها و نهادهای انقلابی عملیاتی شود.
در ادامه حسینی با اشاره به لیست ارسالی از وزارت آموزش و پرورش ، از اعضای کارگروه خواستند ضمن شناسایی ، به بررسی دلایل بازمانده از تحصیل این افراد بپردازند تا بتوان با برداشتن موانع به بازگرداندن این افراد به چرخه آموزش و نگهداشت آنان کمک کرد.
وی تاکید کرد : بازماندگی از تحصیل کودکان یک پدیده اجتماعی چند وجهی از جمله فرهنگی و اقتصادی است . بخشی از کودکان و نوجوانان لازم التعلیم در مناطق کم برخوردار کشور به عنوان بازوی حمایتی اقتصاد خانواده عمل می کنند و از تحصیل باز می مانند؛ عده ای دیگر قربانی فرهنگ های خاص محدودیت آفرین خانواده خود هستند و اجازه حضور در کلاس درس به آنان داده نمی شود. حل مساله بازماندگی از تحصیل کودکان و نوجوانان نیازمند یک عزم ملی و فراسازمانی است و همگان باید تمام توان خود را در این زمینه عرضه نمایند.
در ادامه عسگرپور با اشاره به نقش و جایگاه و سهم مدارس ، اظهار داشت؛ این موضوع چنان حائز اهمیت است که صرفا با جذب یک فرد بازمانده از تحصیل توسط هریک از مدارس و در صورت ایجاد عزم عمومی می توان انتظار داشت آمار باز ماندگان از تحصیل به حداقل تقلیل یابد.
در پایان هریک از اعضاء نقطه نظرات و پیشنهاداتی را دراین جلسه مطرح نمودند.
نظر دهید