جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/05/14 - 11:51
  • - تعداد بازدید: 222
  • - تعداد بازدیدکننده: 216
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های تهران: ارزشیابی تکوینی راهی برای رفع مشکلات یادگیری در مسیر آموزش است

فرشته اکبریان در خصوص فرآیند ارزشیابی تکوینی دوره های سواد آموزی گفت: ارزشیابی میزان پیشرفت تحصیلی سوادآموزان با درنظر گرفتن اهداف کلی دوره‌های سواد آموزی انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران، فرشته اکبریان در خصوص فرآیند ارزشیابی تکوینی دوره های سواد آموزی گفت: ارزشیابی میزان پیشرفت تحصیلی سوادآموزان با درنظر گرفتن اهداف کلی دوره‌های سواد آموزی انجام می پذیرد.

وی گفت: ارزشیابی تکوینی به منظور اصلاح موضوع ارزشیابی، برنامه و روش آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد، این ارزشیابی  زمانی که فعالیت آموزشی درجریان بوده ویادگیری درحال تکوین وشکل گیری است اجرا می‌شود و امکان رفع مشکلات یادگیری ونواقص آموزشی دراین مرحله میسر است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطر نشان کرد: درنظر گرفتن مهارت خواندن با هدف کسب مهارت های خواندن، نوشتن درک وفهم متون ساده فارسی وانجام محاسبات ریاضی درحد چهارعمل اصلی وآشنایی با قرآن وکسب مهارت‌های اولیه وروخوانی قرآن با تاکید برآشنایی بیشتر با معارف دینی وفرهنگ اسلامی انجام می‌پذیرد.

وی گفت: درطول دوره تحصیلی؛ علاوه بر ارزشیابی‌های کلاسی سه مرحله ارزشیابی تکوینی از ضرورت‌های ارزیابی تحصیلی است که همواره درطول دوره تحصیل نوسوادان درحال انجام است و بدنبال آن سوادآموزان نحوه آزمون دادن را تجربه می‌کنند و برای ارزشیابی وشرکت در آزمون‌های پایانی آماده می‌شوند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 8009
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/05/14 11:51
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین