جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1400/02/05 - 07:55
  • - تعداد بازدید: 182
  • - تعداد بازدیدکننده: 107
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فم گفت:آموزش دهندگان به عنوان مهم ترین سرمایه ی اجرای فرایند آموزش وفعالیت های سواد آموزی هستند و باید از توانایی کافی و لازم برخوردار باشند.

در شرایط سخت شیوع کرونا با تکیه بر شعار آموزش تعطیل نیست درآغاز فصل امتحانات و همچنین نظارت ها بر فرآیند آموزش، توجه ویژه به کیفیت و سلامت کلاس های سوادآموزی، مورد تاکید است.


یه گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآ موزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی قم دومین جلسه شورای معاونین و کارشناسان مسئول،کارشناسان و موسسین طرف قرارداد طرح ها و برنامه های سوادآموزی استان قم در سال 1400 به ریاست معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در سالن جلسات معاونت سوادآموزی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.



محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم درس آموزی از کلاس ماه مبارک رمضان را در رفتار و اخلاق فردی و اجتماعی تاکید داشت و ضمن قدردانی از کارکنان و فعالان سوادآموزی استان اظهار داشت: با توجه به قرارگرفتن  در وضعیت بحرانی کرونا و با تکیه بر شعار " آموزش تعطیل نیست" توجه ویژه  به کیفیت و سلامت کلاس های سوادآموزی، آغاز فصل امتحانات و نظارت های ویژه بر فرآیند آموزش اعم از مستقیم و غیر مستقیم، توصیه ها و انتظارات از کارشناسان  و موسسین طرف قرارداد را به این شرح بیان کرد:



  1. توجه ویژه و اطلاع رسانی به آموزش دهندگان و سوادآموزان  در خصوص پخش برنامه های آموزشی رادیویی "صدای دانایی" ویژه دوره سوادآموزی که هر روز از ساعت 21:40 شب از رادیو قم پخش می شود و نیز برنامه آموزشی "قلم و بیان" مخصوص دوره انتقال، که از روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه  ساعت 16 از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

  2. ثبت دقیق ساعات و روزهای استفاده از برنامه های آموزشی  قلم و بیان و صدای دانایی در دفتر کلاسی توسط آموزش دهندگان

  3. انجام نظارت های حضوری و غیر حضوری برکلاس ها توسط کارشناسان، موسسین طرف قرارداد و اعضای گروه بهبود کیفیت نواحی  و مناطق.

  4. اهمیت دادن به ثبت مشخصات دفتر کلاسی اعم از نوع دوره، شماره کلاس، تاریخ شروع، تعداد سوادآموز، تاریخ پایان، معرفی دوره و طرح، روزها و ساعات تشکیل کلاس و مشخصات کامل سوادآموزان و آموزش دهنده و حدود صفحات و خلاصه دروس تدریس شده در هر جلسه

  5. ارتباط مستمر و موثر با تشکیل جلسات با حضور آموزش دهندگان و سوادآموزان به منظور نظارت و بررسی روند فعالیت های آموزشی کلاس که با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان تشکیل جلسات عمومی لازم است توسط کارشناسان و موسسین طرف قرارداد هر روز برای تعداد 5 نفر از آموزش دهندگان تشکیل جلسه دهند.

  6. آمادگی و تمهید مقدمات لازم برای برگزاری آزمون هایی که زمان آن رسیده است طبق دستورالعمل و شیوه نامه امتحانات با محوریت نامه شماره 194/2/1400/42 تاریخ 31/1/1400 مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی تحصیلی سازمان نهضت سوادآموزی که تامین سلامت سوادآموزان و عوامل اجرایی و پیشگیری از ترک تحصیل سوادآموزان ملاک اصلی می باشد.

  7. تکمیل دقیق و جامع و صحیح جدول فرم ثبت نام کلاس در سامانه.

  8. مهمترین سرمایه اجرای فرآیند آموزش در سوادآموزی ،آموزش دهندگان هستند که باید از توانایی کافی و لازم برخوردار باشند چون  محور اصلی آموزش و کیفیت فعالیت های سوادآموزی هستند.

  9. پیگیری و پاسخگویی و بررسی مشکلات و مطالبات آموزش دهندگان تا حصول نتیجه توسط موسسین طرف قراداد.

  10.  ارزیابی و سنجش درست از اجرای برنامه ها و طرح های سوادآموزی با اولویت تدریس آموزش دهندگان و آموخته های سوادآموزان؛ به ویژه آموزش در زمان شیوع ویروس کرونا

  11.  انجام به موقع وظایف و مسئولیت ها و پرهیز از ترک فعل

  12.  بررسی مدارک تحصیلی آموزش دهندگان هر چند ماه انجام یکبار انجام شود تا  طبق دستور العمل ها به روز باشد، همه آموزش دهندگان باید اصل مدرک تحصیلی خود را یا تصویر برابر با اصل آن را توسط موسسین طرف قرارداد به کارشناسی نواحی و مناطق تحویل دهند و پیگیری و پاسخگویی به تخلفات احتمالی بر عهده مسئولین نواحی و مناطق و موسسین می باشد.

  13.  فرایند شناسایی، ثبت نام و جذب سواد آموز  باید توسط آموزش دهنده و یا مدیر مدرسه و یا موسس طرف قرارداد و یا دستگاه های دارای تفاهم نامه انجام شود و اگر افرادی غیر از این گروه دخالت کنند تخلف محسوب می گردد.

  14.  دریافت هرگونه وجه و هزینه از هر فردی با هر عنوانی در سوادآموزی ممنوع و تخلف می باشد؛ هرگز نباید خود را در معرض فساد مالی قرار دهیم.

  15.  در سال جدید هیچ گونه جذب آموزش دهنده نداریم و کمبود نیرو فقط با جلب مشارکت و تشویق همکاران فرهنگی و کارمندان رسمی دولت ممکن می باشد.

  16.  سیاست اجرای برنامه ها و طرح ها و فعالیت های سوادآموزی بر اساس مدرسه محوری است بنا براین  تلاش ها باید با محوریت مدارس باشد؛ مانند بهره مندی از ظرفیت انجمن اولیا مربیان، سازمان دانش آموزی، مجلس دانش آموزی، بسیج فرهنگیان و دانش آموزی، هنرستان ها وکارگاه ها، آزمایشگاه ها، مولفین و نویسندگان تهیه و تولید محتوای آموزشی، دانش آموزان، معلمین و فضای مجازی

  17.  نظارت و بازدید از فعالیت ها و برنامه های اجرایی مراکز یادگیری محلی و گزارش گیری منظم و ارسال به معاونت به ویژه مرکز یادگیری محلی ویژه بسته تحولی طرح پیوند سواد وزندگی

  18.  شفاف سازی وضعیت مالی و نظارت کافی بر پرداختی ها و حق الزحمه ها.

  19.  از وظایف و مسئولیت و اختیارات موسسین طرف قرارداد نظارت مستمر و موثر  بر فرایند تدریس آموزش دهندگان داشته باشند و هر زمانی که از آموزش دهنده تخلفی محرز شد طبق دستورالعمل و با هماهنگی کارشناسی سوادآموزی ناحیه و منطقه با وی برخورد و اعمال قانون شود و در پایان هر دوره آموزشی نسبت به شناسایی آموزش دهندگان ضعیف، متوسط و قوی اقدام و برای بازآموزی و به روز رسانی روش های تدریس، برنامه ریزی و پیگیری نمایند.


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 4424
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1400/02/05 07:55
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین