معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران : سنجش و ارزشیابی پایانی از مسائل مهم فرآیند آموزش بزرگسالان است
فرشته اکبریان با تاکید بر اهمیت سنجش و ارزشیابی و تشریح وضعیت سوادآموزان استان، یکی از مهمترین اجزای آموزش را فرایند یاددهی یادگیری دانست .
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، فرشته اکبریان معاون سوادآموزی اداره کل در جلسه ستاد امتحانات سوادآموزی که در سالن سردار سلیمانی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت سنجش و ارزشیابی و تشریح وضعیت سوادآموزان استان، یکی از مهمترین اجزای آموزش را فرایند یاددهی یادگیری دانست که در این فرایند تمامی امکانات به کار برده میشود تا تغییرات مورد نظر در شخص به وجود آمده و بر اطلاعات و دانش فرد افزوده شود.
وی گفت: ارزیابی یادگیری سوادآموزان با سنجش و ارزشیابی مسیر خواهد شد و سنجش و ارزیابی یکی از مسائل عمده در فرایند آموزش بزرگسالان است که بدون استمرار دقیق آن، رسیدن به اهداف مورد نظر آموزشی بصورت مطلوب، میسر نخواهد شد.
اکبریان در ادامه با اشاره به نقش ویژه ستاد امتحانات استان و مناطق در نظارت میدانی، بر بازدید از حوزه های امتحانی و بررسی چالش های آزمونهای پایانی، گفت: ستاد امتحانات استان و مناطق میتوانند در برگزاری با کیفیت و سلامت آزمونها تاثیر بسزایی داشته باشند.
وی در ادامه آماری از سوادآموزان در حال تحصیل دورههای مختلف سوادآموزی ارائه داد و در خصوص لزوم طی شدن کامل فرایندهای آموزشی قبل از آزمونهای پایانی و کسب مجوز برگزاری آزمونهای پایانی مطالبی ارائه نمود.
شایان ذکر است؛ در این جلسه منتخبی از اعضای ستاد امتحانات ناحیه یک بهارستان و چهاردانگه به عننوان مدعو حضور داشتند و چالشهای مناطق مورد نقد و بررسی قرار گرفت و همچنین بر لزوم برگزاری آزمونهای پایانی طبق دستورالعملهای سازمان نهضت سوادآموزی تاکید شد.
نظر دهید