معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان : همراهی و همدلی مؤثرین محلی تضمین تحقق برنامه های حوزه سوادآموزی
معاون سوادآموزی استان در سلسله نشستهای تخصصی با مدیران و رؤسای شهرستان ها و مناطق مؤثرین جامعه را اثر گذارترین عامل در تحقق حجم برشمرد و گفت : تحقق هر برنامه ای در حوزه سوادآموزی با همراهی و همدلی مؤثرین و معتمدین محلی امکان پذیر خواهد بود .
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سوادآموزی استان سمنان ،معاون سوادآموزی در سلسله نشست های تخصصی با مدیران و رؤسای شهرستان ها و مناطق با اشاره به تلاشها و خدمات ارزشمندی که در حوزه سوادآموزی در سنوات قبل انجام شده است عنوان کرد : باید با تحلیل دقیق آمار و اطلاعات سنوات گذشته و ارائه راهکارهای بومی متناسب با شرایط هر شهرستان و منطقه برای ایجاد تغییرات ماندگار و اثرگذار در فعالیتهای حوزه سوادآموزی برنامه ریزی شود و برای پیمودن این راه سخت نباید نقش اثرگذار مؤثرین و معتمدین محلی که تضمین کننده دریافت خدمات سوادآموزی توسط ذی نفعان هستند فراموش شود.
اسماعیل ادهم با اشاره به آمار کودکان بازمانده از تحصیل توجه به مخاطبان گروه سنی زیر29 سال را از اولویت های مهم فعالیت های سوادآموزی برشمردند و افزودند: با استفاده از ظرفیت موثرین و مشارکت همه جانبه درون سازمانی باید تلاش کرد تا با انسداد مبادی بی سوادی، از افزایش آمار مخاطبان حوزه سوادآموزی برای سنوات آتی جلوگیری شود.
وی خطاب به مدیران و رؤسای شهرستان ها و مناطق اظهار داشت : شما مرکز ثقل اجرای سیاست گذاری های سازمان نهضت سوادآموزی هستید و اگر برنامه ای در سطح کلان برای ریشه کنی بی سوادی تدوین می شود نقطه اتکاء آن همراهی و همدلی شما عزیزان است و ضرورت دارد با توجه به پیچیدگی کار در این حوزه و ویژگی های مخاطبان هر برنامه ای که در سطح کلان طراحی می گردد با توجه به جغرافیای هر شهرستان و منطقه بومی سازی و منطبق با ضوابط و مقررات اجرایی و عملیاتی شود .
معاون سوادآموزی استان بر تقدم کیفیت فعالیتها برکمیت تأکید و تصریح کرد: حجم فعالیتهای سال 99 با تحلیل واقعی آمارها و فاکتورهای اثرگذار و با در نظر گرفتن نظر کارشناسان شهرستان ها و مناطق در ارائه حجم پیشنهادی توزیع شده است اما آنچه که ضرورت دارد بر آن تأکید شود اهمیت کیفیت فرایند آموزش است و کمیت تا زمانی ارزشمند است که به اصل کیفیت آسیب نرساند.
ادهم در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت : نحوه ارائه خدمات آموزش در دوره های سوادآموزی در سال 1400-1399 با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همگام با دستورالعمل های بازگشایی و شروع بکار مدارس با رویکرد ارائه خدمات آموزشی به صورت سمعی و بصری، نیمه حضوری و غیرحضوری توسط شهرستان ها و مناطق بررسی و امکان سنجی شود.
نظر دهید