معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر : بازماندگان از تحصیل و تارکان تحصیل، عوامل اصلی جریان بیسوادی هستند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گفت: بازماندگان از تحصیل و تارکان تحصیل، بیشترین نقش در جریان ورودی بیسوادی دارند که باید با مشارکت و هم افزایی دستگاههای اجرایی و گروههای جهادی، این مبادی مسدود شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ، میلاد حبیبینیا در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی منطقه دلوار اظهار کرد: تغییر فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل و خودکفا از پایههای اعتقادی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که پیام تاریخی امام خمینی(ره) در ۷ دی ۵۸ مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی نشان دهنده این رویکرد و هدف بلند است.
وی با بیان اینکه بی سوادی زمینهساز آسیب امنیتی، بهداشتی، فرهنگی و اشتغال به فرد بیسواد است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات و فرامین متعدد، همه را به مشارکت گسترده برای ریشه کنی بیسوادی در کشور فراخواندهاند.
حبیبینیا عنوان کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در کشور در سال ۹۵ و خود اظهاری افراد، ۳۴ هزار و ۳۹۱ نفر بوشهری بیسواد در بازه سنی۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی ثبت شده بود که این خود اظهاری از بانکهای مختلف اطلاعاتی رصد و پالایش شده است.
وی اضافه کرد: سامانه جامع سواد با اتصال به سامانههای مختلف گذرنامه، ثبت احوال ،سرشماری، نظام وظیفه، هدفمندی، سیستم بکفا و دانشآموزی، قابلیت استعلام آنلاین وضعیت سواد افراد با استفاده از کد ملی وجود دارد.
حبیبینیا خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه مدارس، مدیر مدرسه، انجمن اولیا، شورای مدرسه، شورای معلمان موظف به شناسایی و جذب و پوشش اولیا کم سواد هستند.
وی با بیان اینکه کتب و مواد آموزشی، رایگان در اختیار سوادآموزان قرار میگیرد، یادآور شد: محتواهای تولیدی توسط سازمان نهضت سوادآموزی متناسب با ضروریات جامعه، شعارهای سال و مهارت ورزی سوادآموزان است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در آموزش رسمی شیوه تعلیم و تربیت عرضه محور است و همراه با مراجعه دانش آموز به مدرسه صورت می گیرد ولی در حوزه سوادآموزی، تقاضامحور است.
حبیبینیا تاکید کرد: برای شناسایی، جذب، پوشش و نگهداشت افراد بیسواد و کمسواد و انگیزه بخشی به آنها برای شرکت در دورههای سوادآموزی، مشارکت افراد باسواد، کارمندان، پیشکسوتان و دستگاههای اجرایی ضروری است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دلوار نیز در این جلسه گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در این منطقه حتی یک مدرسه دخترانه وجود نداشته است اما به برکت جمهوری اسلامی، هم اکنون ۴۵ مدرسه مستقل دخترانه در دلوار مشغول فعالیت است.
علی روزبهانی خاطرنشان کرد: ۷۲۴ نفر در منطقه دلوار از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در دورههای سوادآموزی، تحکیم و انتقال شرکت کردهاند که از این تعداد ۲۰۴نفر موفق به گذراندن تمام دورهها شدند .
نظر دهید