معاون سواد آموزی استان قم : استفاده ازظرفیت های مردمی وخیرین و واقفین دربرنامه ها و طرح های سوادآموزی حرکتی برون رفت و پیش برنده در فعالیت های سواد آموزی می باشد ،اما نیاز به نقشه راه دارد.
رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی که سوادآموزی را یک جریان مهم فرهنگی می دانند ، یعنی باید تمام اقشار جامعه در این میدان وارد شوند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان قم ، محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان در نشست مشترک با مدیر و مسئولان موسسه خیریه دارالاکرام شعبه استان که با موضوع بررسی راهکارها و جلب مشارکت موسسات خیریه در امر سواد آموزی تشکیل شد گفت : همان گونه که شعار این موسسه تحصیل حق همه کودکان هست ؛ باید بتوانیم ظرفیت های مردمی خیرین را که البته با برنامه ریزی و کاردرست و شناخت درست صورت می گیرد به کارگرفته شود.
وی ادامه داد : درپیام حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه ) که به مناسبت تشکیل نهضت سوادآموزی صادر کردند می فرمایند: تمام بی سوادان برای یادگیری و تمام باسوادان برای یاد دادن به پاخیزند . به این معناست که رفع معضل بی سوادی با مشارکت آحاد مردم باید باشد و سوادآموزی به عنوان یک عمل صالح و کاری خیر ، توسط موسسات خیریه و خیرین پیگیری شود.
وی در این جلسه که در محل آن موسسه انجام شد اظهار داشت : جلب مشارکت مردم برای پیشرفت و سرعت بخشی به باسوادی کشور عزیزمان از اولویت ها می باشد.
قاسمی نیا بیان کرد: رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی که سوادآموزی را یک جریان مهم فرهنگی می دانند ، یعنی باید تمام اقشار جامعه دراین میدان جهادی وارد شوند.
دبیر گروه بهبود کیفیت استان گفت : با توجه به جدید بودن این حرکت که البته می تواند پیش برنده هم باشد نیاز به نقشه راه دارد .
وی همچنین افزود : برای بررسی راه کارهای ایجاد مجمع خیرین سوادآموزی و به عبارتی دیگر برای جلب مشارکت خیرین دربرنامه ها و طرح های سوادآموزی به غیر از موسسه خیریه دارالاکرام جلساتی با موسسات خیریه حضرت ابوالفضل علیه السلام ، انجمن خیریه تکفل سرپرستی ایتام ، موسسه خیریه امام محمدباقر علیه السلام و مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل ، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و یکی از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان تشکیل شده است .
عضو شورای معاونین استان مصوبات این نشست را به شرح زیر بیان کرد :
1-شناسایی ، جذب ، دعوت و تشویق و ثبت نام وآموزش و نگهداشت سوادآموزان برعهده موسسه خیریه باشد .
2-مرحله ثبت در سامانه ،نظارت و برگزاری آزمون ها و راستی آزمایی و نیز دراختیار گذاشتن اطلاعات اسمی بی سوادان و کم سوادان قسمتی از تعهدات معاونت سوادآموزی باشد.
3- بهتراست این طرح در دوره های اول و دوم متوسطه نیز تداوم پیدا کند تا زحمات خیرین به نتیجه برسد و ناتمام نباشد.
4-لزوم انعطاف و بازنگری در قوانین و آئین نامه های آموزشی .
5-ایجاد تسهیل و آسان سازی در بهبود فرایند یاد دهی -یادگیری با افزایش سطح انگیزشی.
6-پشتیبانی و حمایت دستگاه های دولتی از موسسات خیریه فعال در امر سواد آموزی.
7-بخشی از میزان حق الزحمه آموزش دهندگان در قالب مشارکتی باشد.
8-پاداش سوادآموزانی که در دوره های سوادآموزی شرکت کنند و تا دریافت گواهی قبولی پیش بروند،سهم موسسه خیریه باشد.
نظر دهید