معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان : نظارت مستمر بر فرایند سواد آموزی به تحقق حجم ابلاغی، آموزش ، نگهداشت و سلامت کار کمک می کند
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان در نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی شهرستان مریوان گفت: نظارت مستمر بر فرایند سواد آموزی، به تحقق حجم ابلاغی، آموزش ، نگهداشت و صحت و سلامت کار کمک می کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، گلبهار خسروی در نشست گروه بهبود کیفیت سواد آموزی مریوان با تشکر از حمایت و پشتیبانی های مدیر و همراهی اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان در اجرای برنامه های سواد آموزی، گفت: اهتمام و توجه همکاران به این حوزه باعث پیشبرد امور می شود.
وی پوشش حجم ابلاغی سالانه را از شاخص های عملکردی بر شمرد و با بیان اینکه تحقق پوشش دوره سواد آموزی در اولویت استان قرار دارد، گفت: در این راستا شناسایی، جذب ، آموزش و از همه مهم تر ، نگهداشت سواد آموزان خیلی اهمیت دارد و باید در دستور کار گروه بهبود کیفیت سواد آموزی شهرستان قرار گیرد.
خسروی با تاکید بر ضرورت تکمیل پست های سازمانی سواد آموزی شهرستان بر اساس ساختار تشکیلاتی و اهمیت نظارت بر فعالیت ها، به خصوص فرایند آموزش گفت: ضرورت دارد ناظرین آموزشی سواد آموزی نیز از بین افراد توانمند و با انگیزه انتخاب و بکارگیری شود.
معاون سواد آموزی استان یکی از حدود انتظارات استان از شهرستانها و مناطق را برگزاری منظم جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی به صورت فصلی با حضور فرمانداران عنوان و تصریح کرد : در این نشست ها، باید مطالبه گرانه همکاری اعضا و شرکای برون سازمانی جلب و مصوبات شورا تا حصول نتیجه پیگیری و گزارش آن به استان منعکس شود.
خسروی در بخش دیگری از سخنان خود همراهی مدارس در اجرای برنامه های سواد آموزی را مهم دانست و گفت: با هماهنگی های لازم در شهرستان ، زمینه همکاری مدارس فراهم و برای تشکیل کلاس های سواد آموزی از فضای مدارس استفاده شود.
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان هم چنین با اشاره به فعالیت مرکز یادگیری محلی سواد آموزی شهرستان و بازدید از این مرکز، یکی از مشکلات آن را مناسب نبودن فضای موجود عنوان کرد که برای فعالیت های آموزشی و مهارت آموزی کفایت نمی کند ، ضمن تشکر از مدیر و عوامل اجرایی این مرکز، خواستار جابجایی و اختصاص مکان مناسب شد و گفت: در همین راستا شهرستان می تواند از ظرفیت دستگاه ها نیز استفاده نماید.
برگزاری دوره توانمند سازی و توجیهی برای آموزش دهندگان ، بکارگیری آموزش دهندگان غیر فعال بر اساس بخشنانه ابلاغی و استفاده از ظرفیت آنان برای پوشش حجم ابلاغی ، شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان در زمان ثبت نام ، ایجاد زمینه مشارکت صاحب نظران در فراخوان رهیافت های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید و شفافیت در هزینه کرد اعتبارات ابلاغی و مستند سازی و ارائه گزارش آن به استان از دیگر توصیه های معاون سواد آموزی استان در این نشست بود.
هم چنین در این نشست توفیق محمدی سرپرست آموزش و پرورش مریوان نیز گزارشی از وضعیت سواد آموزی شهرستان ، پوشش حجم ابلاغی ، تشکیل کلاس و هم چنین چالش ها و موانع پیش رو ارائه و پیرامون مسائل جاری سواد آموزی شهرستان بحث و تبادل نظر شد .
گفتنی است در این برنامه نظارت حضوری، علاوه بر بررسی اقدامات و فعالیت های سواد آموزی شهرستان، توسط تیم نظارتی استان و بررسی مدارک و مستندات بخش های اداری، اجرایی و مالی ، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان به همراه رئیس اداره سنجش و ارزشیابی دوره های سواد آموزی از حوزه امتحانی سواد آموزان مریوان بازدید و از نزدیک در جریان فرایند برگزاری آزمون های پایانی قرار گرفت.
نظر دهید