مرکز یادگیری محلی سوادآموزی فیروز آباد افتتاح شد
مرکز یادگیری محلی سوادآموزی فیروز آباد افتتاح شد
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس دکتر بهزاد نوروزی چگینی در آیین افتتاح مرکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرستان فیروزآباد ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه سواد در ادیان مختلف گفت :موضوع دستیابی همه مردم به حق آموزش و سواد پایه همواره در کانون توجه ملی قرار داشته و دستاوردهای سوادآموزی کشور در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی و به ویژه پس از تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره)نشان از موفقیت های چشمگیر در تحقق عدالت آموزشی دارد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: رشد فزاینده تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور و بروز و ظهور فناوریهای نوین اجرای برنامه های سوادآموزی را با اقتضائات و رویکردهای جدید روبرو کرد و سبب شد تا تجربه موفق راه اندازی مراکز یادگیری محلی به عنوان پایگاه تخصصی ارائه کننده خدمات آموزشی- فرهنگی ویژه بی سوادان و کم سوادان بزرگسال مورد توجه قرار گیرد
نوروزی چگینی افزود : در مراکز یادگیری محلی با خلق و توسعه فرصت های یادگیری جدید, تقویت مشارکت محلی, تعامل اثربخش و ارائه آموزشهای آیندهنگر, سوادآموزان به سطحی از توانمندی و مهارت های پایه برای بهتر زیستن دست مییابند.
وی ادامه داد: رویکرد این مراکز تقویت مشارکت و مدیریت محلی بوده و در همه مناطق شهری و روستایی به ویژه در مناطق غیر برخوردار می توانند نقش و رسالت مهمی در رسیدن به اهداف توسعه فرهنگی- اجتماعی کشور داشته باشند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در تعریف مرکز یادگیری محلی سوادآموزی گفت: مرکز یادگیری محلی واحد آموزشی است که بر اساس نیازسنجی محلی و به منظور ارائه خدمات آموزشی به افراد بیسواد و کمسواد و از طریق مشارکت با سایر دستگاه ها از قبیل وزارتخانه ها, حوزه های علمیه و بخش غیردولتی ,سازمان های مردم نهاد و یا سایر موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی با هماهنگی شورای آموزش و پرورش استان ها فعالیت می نماید.
نوروزی چگینی مهارتآموزی را حلقه مفقوده آموزش و پرورش کشور دانست و گفت برای جبران این نقیصه در آموزش بزرگسالان اولین بار در سال ۱۳۸۰ مراکز یادگیری محلی در سوادآموزی کشور تاسیس و دایر گردید تا در کنار آموزش سواد پایه مهارت آموزی و حرفه آموزی و جنبه های مختلف یادگیری در این مراکز به مخاطبان و فراگیران سوادآموزی آموزش داده شود.
معاون سوادآموزی ایجاد انگیزه ،ایجاد عزت نفس ، توانمندسازی مخاطبان سوادآموزی، ایجاد فرصتهای برابر یادگیری، متناسب سازی و کاربردی کردن آموزش با نیازهای واقعی مخاطبان، توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت، کمک به بهبود زندگی مردم از طریق آموزش مهارت ها و نیز توجه به تحقق شعار سال را از جمله اهداف تاسیس و ایجاد مراکز یادگیری محلی سوادآموزی برشمرد.
وی تامین مکان مناسب برای تشکیل مرکز یادگیری ، داشتن مخاطب کافی و اقبال عمومی جامعه محلی و تامین و تجهیز امکانات و تصویب مرکز توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه را از جمله شروط لازم برای ایجاد و تاسیس مرکز یادگیری در یک شهرستان یا منطقه برشمرد.
خاطرنشان می گردد در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) از شماری از بانوان فرهنگی اداره آموزش و پرورش فیروزآباد تقدیر شد.
نظر دهید