جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1401/08/09 - 09:37
  • - تعداد بازدید: 467
  • - تعداد بازدیدکننده: 459
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد: کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: کودکان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی، ساماندهی و تحت آموزش قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد ، جلسه کارگروه کودکان بازمانده از تحصیل با موضوع بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل با حضور  مدیرکل آموزش وپرورش استان و دیگر اعضای کارگروه  برگزار شد .


مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد دراین جلسه گفت: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی و تحت آموزش قرار گیرند.


 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسنعلی عزت خواه با تاکید بر اینکه باید جمعیت بیسواد را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی  مردم و مسئولان است.


وی  رسالت آموزش وپرورش را تربیت انسان دانست وگفت:  آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به همه مسایل مربوط به تعلیم و تربیت و رفع موانع بی‌سوادی در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه ایفای نقش کنند.


عزت خواه، در ادامه خواستار همکاری معاونین آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه جهت همکاری با معاون سوآموزی  برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن کودکان  بازمانده از تحصیل شدند.


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه ،نقش مدیران مدارس در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را مهم دانست.
سیدحمزه باقری افزود: کودکان بازمانده از تحصیل شامل افراد سنین  6 تا 17سال، یا کسانی هستند که به کلاس درس  نرفته و یا بعد از مدتی ترک تحصیل نموده اند.


وی گفت: عواملی چون ، فقر مالی و فرهنگی ، صعب العبوری مناطق ، کمبود امکانات ، تعصبات خشک والدین و .....زمینه ساز معضل ترک تحصیل  برخی کودکان گردیده است .
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از راهکارهای  مناسب برون رفت از این معضل را اجرای طرح انسداد بی سوادی با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادها عنوان کرد.


 باقری نقش سازمانهای حمایتی را در این طرح مهم دانست وگفت: بطور مثال نهادی چون سازمان بهزیستی  میتواند فرزندان طلاق ، بی سرپرست و بد سرپرست که  از درس و مدرسه باز مانده اند را شناسایی کرده و جهت آموزش به اداره آموزش و پرورش معرفی نمایند .


درپایان این جلسه معاونین آموزش متوسطه ، ابتدایی ودیگر اعضا نظرات و دیدگاههای خویش را بیان و بر جدیت مدیران مدارس استان نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکید کردند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 6630
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/08/09 09:37
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین