مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان: مدارس کانون سوادآموزی هستند.
سومین جلسه بهبود کیفیت با حضور مدیرکل آموزش و پرورشو سایر اعضا در استان گیلان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت سوادآموزی استان گیلان، سومین جلسه بهبود کیفیت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و سایر اعضا برگزار گردید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این جلسه با تاکید بر لزوم تنظیم ماموریت های معاونت های اداره کل با سند تحول بنیادین خاطر نشان کردند که در سند تحول بنیادین لایه های مناسبی از نحوه فعالیت های سوادآموزی دیده شده است و وظیفه معاونت سوادآموزی آن است تا با تطبیق فعالیت خود، اتصال برنامه های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و ... را با ساحت های موجود در سند تحول برقرار نماید. وی با اشاره به سلسله مراتب تعریف سواد بر لزوم بازنگری در ارائه این تعریف ها در جریان های تربیتی و آموزشی و ملموس نمودن آن در کلاس های درس در راستای ایجاد تغییرات در فرد بیسواد بر اساس سوادهای فناورانه، مالی، سیاسی، مذهبی، زیستی و ... اقدام کند.
رمضانی افزود: در سند تحول، مدرسه کانون فعالیت های تربیتی و آموزشی در سطح محله است و بر این اساس مدارس کانون سوادآموزی نیز هستند و وظیفه دارند تا با اتکا بر تاکیدات سند تحول موجبات تعالی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی، اعتقادی و ... را فراهم آورند و این تکلیف نهضت سوادآموزی است تا خود را به این جریان متصل نماید و با رفع تنگاها و بکارگیری ظرفیت های مدارس در زمینه جذب و شناسایی بیسوادان اقدام کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان تاکید بر استفاده از فرصت های موجود از قبیل شورای معاونین، جلسه روسا، حضور در مدارس، اتصال با معاونت ها و ارگان ها و ... ترویج الزام به سوادآموزی داشت.
مصطفی پور معاون سوادآموزی استان گیلان نیز در این جلسه با بررسی فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته و دستاوردهای نهضت سوادآموزی در سطح ملی و منطقه ای، بیان کرد: که در تراز بیانیه دوم انقلاب اسلامی تقویت فرآیندهای سوادآموزی جامعه محور را را با نگاه به سوادآموزی کارآمد مورد نظر بوده هم چنین در سند تحول بنیادن در راهکار 8-8 اشاره مستقیم به امر سوادآموزی شده و در مبانی نظری آن، تربیت رسمی را بیش از هر چیز تابع مقتضیات محیط اجتماعی و شرایط تاریخی دانسته و وضعیت جامعه یا دوران می تواند حدود و ثغور و ویژگی های آن را رقم بزند از این رو نیازمند آن هستیم تا با حدود و واقعیت های اجتماعی امروز ایران اسلامی به تدوین برنامه ای جدید در ارتباط با فعالیت نهضت سوادآموزی اقدام نماییم که این رسالت پس از کش و قوس های اخیر تدوین برنامه هفتم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. ایشان جایگاه سوادآموزی استان را با کسب نرخ رشد باسوادی اخیر در گروه هدف (49- 10سال) حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری نمود تا با در نظر گیری رسالت ها و ماموریت های جدید، زمینه فعالیت ها بر اساس تربیت نسلی کارآمد و در تراز سند تحول در دستور کار نهادهای تعلیم و تربیت و نهضت سوادآموزی قرار گیرد.
نظر دهید