جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1401/06/20 - 08:40
  • - تعداد بازدید: 263
  • - تعداد بازدیدکننده: 259
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان : ضرورت استفاده از مشارکت خیرین، نیروهای مردمی و جهادی در توسعه و تعمیق سواد و همچنین ساخت و گسترش فضاهای ورزشی دانش‌آموزی در استان.

برای بررسی و تصمیم گیری 3 دستورکار، اعضای شورای آموزش و پرورش استان سمنان برای چهارمین بار در سال 1401 گردهم آمدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان سمنان؛ چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان در سال 1401 و همچنین شورای پشتیبانی سوادآموزی با 3 دستورکار در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد. الف) استفاده از ظرفیت حلقه های میانی در امر شناسایی و جذب بی سوادان ب) بررسی تقاضای اهالی شهر رضوان شهرستان میامی ج) استفاده از مشارکت خیرین و شهرداری ها در آماده سازی زیرساخت فضاهای ورزشی دانش آموزی (طرح کشوری شهید سلیمانی)؛

 

 محمد شاه حسینی پیرامون طرح ورزشی (کشوری) شهید سلیمانی گفت: این طرح با هدف گسترش فضاهای ورزشی دانش آموزی با اولویت مدارس محروم، افزایش سرانه سالن های ورزشی سقف بلند و تأسیس و تجهیز اتاق های ورزش در مدارس در دست پیگیری است.

 

وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه این طرح که با معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، قرار است 23 زمین چمن مصنوعی (در مجموع به میزان 15 هزار و 863 مترمربع)، 7 سالن ورزشی سقف بلند و 3 اتاق ورزش در سطح استان ایجاد شود که توزیع آن باتوجه به ضریب محرومیت نقاط مختلف، وضع موجود و سرانه دانش آموزی صورت گرفته است.

 

در این خصوص درخواست آموزش و پرورش از شورا این بود که باتوجه به ناکافی بودن اعتبار تخصیص یافته، شرایطی فراهم نموده و ابلاغ نماید تا شهرداری ها، دهیاری ها و نیروهای جهادی در زیرسازی محل هایی که قرار است زمین چمن مصنوعی احداث شود، همکاری کنند.

 

شاه حسینی، دبیر شورای آموزش و پرورش استان در مقوله سوادآموزی نیز بیان داشت: سیاست های کلی در موضوع توسعه و تعمیق سواد و فرهنگ سوادآموزی در جامعه در سال 1401 عبارتند از: عدالت و تحول محوری، قانون مداری، شتاب بخشی به باسوادی، توجه به نقش و ظرفیت شرکا و ذی نفعان (دولتی و مردمی)، پاکدستی و فساد ستیزی، شفافیت و واقع گرایی، دانش بنیان بودن، نقش‌آفرینی جریان‌‌های مردمی و حلقه‌های میانی، تحرک محسوس و نشاط در عمل.

 

شاه حسینی افزود: در سال تحصیلی جاری 712 نفر (381 پسر و 331 دختر) در دوره ابتدایی از تحصیل بازمانده اند و 706 پدر و 680 مادر از والدین دانش آموزان، بی سواد هستند. حجم ابلاغی فعالیت های سوادآموزی به استان نیز در سال جاری 2460 نفر (920 نفر در دوره سوادآموزی، 1100 نفر در دوره انتقال و 440 نفر در دوره تحکیم) بوده که تا پایان سال باید در سه سطح سازمانی، توافق نامه ها و حلقه های میانی تحت پوشش قرار گیرند.

 

گفتنی است: فعالیت سطح سازمانی مربوط به حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش می باشد. توافق نامه ها نیز سهم دستگاه ها و نهادهایی است که فعالیت آنان در قالب تفاهم نامه های مبادله شده بین آموزش و پرورش با جهادکشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و... است. حلقه های میانی هم سهم مشارکت نیروهای مردمی، خیرین، شوراهای تعلیم و تربیت روستاها و محله ها، حوزه علمیه خواهران و گروه های جهادی خواهد بود.

 

موضوع دیگری که از سوی شاه حسینی در جلسه شورا مطرح شد، مشکلات و تقاضای مردم شهر رضوان از توابع شهرستان میامی درخصوص ایجاد آموزشگاه یا دبیرستان مستقل بود که متولی آموزش و پرورش استان با ارائه مستندات قانونی و تبیین ضوابط و مقررات، پیشنهاد کرد باتوجه به تأکید وزارت آموزش و پرورش بر تقویت کمی و کیفی مدارس شبانه روزی در راستای توسعه عدالت آموزشی (فصل 6 سند تحول مردمی)، دختران دانش آموز شهر رضوان با همکاری آموزش و پرورش، شورای شهر و فرمانداری میامی از مدرسه شبانه روزی حسین آباد استفاده نمایند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 6504
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1401/06/20 08:40
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین