جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/06/23 - 11:10
  • - تعداد بازدید: 165
  • - تعداد بازدیدکننده: 112
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز: انعطاف پذیری در روش ها و تصمیم ها، مهم ترین مولفه در مواجهه با بحران هایی مانند بیماری کرونا از جمله در حوزه سوادآموزی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: انعطاف پذیری در روش ها و تصمیم ها، آگاهی بخشی و مشارکت همگانی ؛ مهم ترین مولفه ها در مواجهه با بحران هایی مانند بیماری کرونا از جمله در حوزه سوادآموزی است.



به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، نشست تخصصی حوزه معاونت سوادآموزی با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، جاویدنسب معاون سوادآموزی اداره کل، روسای ادارات این حوزه، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه سوادآموزی اداره کل، نواحی و شهرستان¬ها  با گرامیداشت روز جهانی سوادآموزی برگزار شد. 


قاسمی در این نشست آغاز زنگ دانایی و فصل تازه علم آموزی را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید و البته در شرایط متفاوت نسبت به سنوات گذشته به دلیل ادامه دار بودن شیوع بیماری کرونا،  با همدلی شکل گرفته در ایام متاثر از این بیماری و تلاش مضاعف مجموعه آموزش و پرورش استان در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی بیش از پیش گام های موثری برداشته شود. 


وی با بیان این مطلب که در آموزش به شیوه حضوری زمینه داد و ستد اطلاعات بیش تر فراهم است و فرایند یاددهی- یادگیری از کیفیت بالاتر و متفاوتی برخوردار است، فراهم نمودن بسترهای لازم و تمهید شرایط برای امر آموزش به شیوه حضوری را با رعایت تمامی دستورالعمل های ابلاغی و بهداشتی  مورد تاکید قرار داد.


قاسمی در ادامه به اهمیت سواد و علمآموزی اشاره کرد و گفت: مهم ترین علت توسعه جوامع آموزش و نقش آن در یادگیری است که منجر به تغییر رفتار خواهد شد و تحول و نوع گرایی در جامعه را به دنبال خواهد داشت .


مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این موضوع که خروجی جامعه دارای فقر، خشونت و تبعیض بیسوادی است و بالعکس، نقش سواد را به عنوان یکی از ابزاهای اصلی برای تمام دگرگونی های اجتماعی حائز اهمیت دانست.



وی تاکید کرد: سواد و یادگیری آن حق، اساسی هر انسان برای ساختن هدفها و ایجاد محیط و شرایط مناسب زندگی است؛ بنابراین نگاه به سواد باید فراتر از یادگیری خواندن و نوشتن باشد و هدف والاتر و بالاتر آن یعنی رسانیدن جامعه به توسعه همه جانبه مورد توجه قرار گیرد. 


وی  با اشاره به شعار روز جهانی سوادآموزی با محوریت آموزش سواد و یادگیری در بحران کووید- 19،  مهم ترین مولفه ها در مواجهه با بحران هایی مانند بیماری کرونا از جمله در حوزه سوادآموزی را انعطافپذیری در روش ها و تصمیم ها، آگاهی بخشی و مشارکت همگانی دانسته و برنام ریزی موثر برای استمرار جریان آموزشی را لازم و ضروری خواند. 


مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان اظهار داشت: روز جهانی سواد یعنی توجه به اهمیت سواد، علمآموزی، افزایش آگاهی و همکاری برای ریشهکنی بیسوادی و در همین راستا از همه آموزشدهندگان کلاسهای سوادآموزی، فعالان، نقشآفرینان  و تلاشگران مبارزه با بی سوادی در استان تقدیر و تشکر می کنم.


یونس جاویدنسب معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن اشاره به دشواریهای حوزه سوادآموزی اعم از در اختیار نبودن جامعه هدف، عدم دسترسی به اطلاعات دقیق آماری، شناسایی و جذب کمسوادادن و بیسوادان بزرگسال و نگهداشت آن ها همچنین چالشها و موانع مالی در ارائه خدمات سوادآموزی به جامعه هدف، گزارشی از عملکرد و اقدامات این معاونت برای تحقق هدفگذاری های انجام شده را تشریح کرد. 


وی یادآور شد: انجام فعالیتها در سال جاری نیازمند تطبیق با شرایط متاثر از اپیدمی کرونا می باشد و با توجه به تغییر نقش انگیزش، یادگیری و بازخورد در شرایط کنونی، بازنگری در شیوه های گذشته در اجرای طرح و برنامه ها ضروری است.


جاوید نسب در پایان به بیان محورهای دهگانه برنامهریزی برای اجرا در حوزه سوادآموزی شامل پوشش حداکثری و تلاش برای تحقق حجم ابلاغی، ارتباط و تعامل موثر، انعطافپذیری حداکثری با توجه به موقعیت زمانی و مکانی، هوشیاری، پاسخگویی مطلوب، هماهنگی، نظارت، وقت گذاری و مسئولیت پذیری در برابر همه موارد اشاره شده را پرداخت و توجه به تحقق آن ها را ضروری خواند.



 



  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 3879
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/06/23 11:10
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین