مازندران - رویکرد کلاسگذاری تلفیقی زمینه تعمیق سواد را فراهم میکند
نشست تخصصی قطب ۲ شهرستانها و مناطق استان مازندران در شهرستان بابل با حضور ۱۵ نفر روسا و کارشناسان اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از پایگاه معاون سواد آموزی استان مازندران؛ حسن تقیپور کران معاون سوادآموزی اداره کل آموزش پرورش استان مازندران در نشست تخصصی قطب ۲ شهرستانها و مناطق استان که در شهرستان بابل با حضور ۱۵ نفر روسا و کارشناسان اجرا شد با بیان اینکه کلاسگذاری تلفیقی که از سال قبل شروع شده در سال جاری نیز با اعمال نظرات استانها به شیوهای جدید برگزار میشود موجب شناسایی آموزش دهندگان فعال و رفع نواقص کلاسگذاری سالهای قبل شده است رویکرد کلاسگذاری تلفیقی را زمینه ساز تعمیق سواد در جامعه دانستند و بر اجرای مطلوب آن با توجه به رفع برخی از نواقص آن نسبت به سال قبل تاکید کردند.
حسن تقیپور کران در این نشست تخصصی و کارگاهی نیمروزه، هدف از اجرای این نشستهای تخصصی را که از ابتدای سال ۱۴۰۲ طراحی و به مورد اجرا گذاشته شده است را بررسی چگونگی انجام فعالیتهای ابلاغی از سازمان یا استان یا کمیت و کیفیت اجرا شاخصهای ۲۲گانه سازمان عنوان کرد و اینکه این موضوع به لحاظ اشتراک گذاری تجربیات و طرح و حل مسائل جاری یا اجرای خلاقیتها و ابتکارات میتواند تاثیر زیادی در ارتقای جایگاه معاونت سوادآموزی استان در کشور داشته باشد آن را حائز اهمیت دانست.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران انسجام، همفکری، هم افزایی و نیز مسئله گشایی را از اهداف دیگر این نشستهای تخصصی عنوان کرد. و با یادآوری عملکردهای سال گذشته تاکید کرد که هدف تمامی این اقدامات و پیگیریها این است که نهضت سوادآموزی به عنوان یک سازمان مکتبی و اثرگذار در جامعه مطرح باشد و همواره پویا و زنده باقی بماند. ایشان با انتقاد از برخی از رویکردها به حوزه سوادآموزی در شهرستانها و مناطق و تلاشهایی که در زمینه زدودن تفکر حاکم بر سوادآموزی در طول سال قبل انجام شده را زمینه ساز رفع این تفکر از نهضت سوادآموزی دانست و کسب رتبههای برتر در زمینههای مختلف را در همین راستا ارزیابی کرد و ضمن تبیین اضلاع حکمرانی در سوادآموزی مولفههای دهگانه سوادآموزی استان را در راستای تقویت جایگاه نهضت سوادآموزی تبیین کرد.
نظر دهید