علیرضا عبدی : سازمان برنامه های جدی و مدوّنی را در مورد تحقق عدالت آموزشی در استانهای کم برخوردار در دست اقدام دارد و به جدیت پیگیری می کند.
علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان در برنامه گفتگوی اجتماعی رادیو گفتگو ، دستاوردها و برنامه ها و سیاستهای نهضت سوادآموزی را تبیین نمود و تحقق عدالت آموزشی در استانهای کم برخوردار را از برنامه های نهضت سوادآموزی خواند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان در برنامه گفتگوی اجتماعی رادیو گفتگو ، دستاوردها و برنامه ها و سیاستهای نهضت سوادآموزی را تبیین نمود.
علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ابتدا هفته دولت را به دولتمردان و کسانی که راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه می دهند و در امتداد این راه قدم می گذارند تبریک عرض نمود و در راستای اقدامات آموزش و پرورش گفت : کارهای بسیار زیادی انجام گرفته مخصوصاً بحث حضوری کردن مدارس و آموزش به عنوان یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در طول یک سال گذشته می باشد .
وی در ادامه به تاریخچه تشکیل سوادآموزی وعملکرد آن پرداخت و گفت :آمار باسوادی در کشور قبل از انقلاب 47درصد و بعد از انقلاب و در سال 1400 به 97/1 درصد رسید. که این آمار در مقایسه با کشورهای همسایه وبا توجه به تفاوت عملکردی و دیدگاهی کشور ایران و کشورهای همسایه ؛ که آنها با اجبار دولتی به آمار باسوادی موجود رسیدند و ما با تشویق و افزایش معرفت و شناخت در مورد باسوادی به این نتیجه رسیدیم ، بسیار قابل توجه می باشد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: با توجه به آمار باسوادی در استانهای کشور و طبقه بندی استانها به سه سطح بالای حد نصاب ، میانگین سواد و زیر حدنصاب ، برنامه های جدی و مدوّنی هم در سطح وزارت آموزش وپرورش و در سازمان در مورد تحقق عدالت آموزشی در استانهای کم برخوردار انجام گرفته و مورد پیگیری جدی است. و برای این موضوع قرارگاه عدالت آموزشی ایجاد شده است تا تمام معاونین وزیر دخیل باشند.
وی همچنین در مورد سوال استفاده از سرباز معلمین درآموزش و پرورش گفت: سیاست آموزش وپرورش مبنی بر استفاده از افراد متخصص می باشد و برای کمبود نیروی آموزشی استفاده از دانشجو معلم را جایگزین سرباز معلم نموده است و امسال وزارت آموزش وپرورش با تمام توان خود و تلاش شبانه روزی می کوشد که هیچ کلاسی اول مهر بدون معلم نباشد .
علیرضا عبدی در ادامه افزود: ما از همه مردم می خواهیم هرکسی به هر بی سواد دسترسی دارد کمک کند به صورت جهادی این جریان باسوادی را ادامه دهد .طبق مدل تعلیمی و تربیتی حضرت امام خمینی (ره) که هرکس با سواد است و می داند به آن کسی که نمی داند یاد بدهد.و آن فرد بی سواد هم موظف است که یاد بگیرد.حرف این است که ما یک جریان تکلیفی دانایی محور داریم و تمام عناصر جامعه باید دست در دست هم دهیم و در یک حرکت جهادی مشکل و معضل بی سوادی را حل کنیم.
نظر دهید