جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/12/13 - 08:22
  • - تعداد بازدید: 203
  • - تعداد بازدیدکننده: 82
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

ششمین جلسه ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی به صورت مجازی با حضور روسای ادارات سوادآموزی استان ها به ریاست معاون امور آموزشی سازمان برگزار شد.

انتظارات و ملاحظات اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی و گزارش عملکرد و چالش استانها مورد بررسی قرارگرفت.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، ششمین جلسه ستاد راهبری مراکز یادگیری محلی به صورت مجازی به ریاست معاون امور آموزشی سازمان و با حضور روسای ادارات سوادآموزی استان ها برگزار شد، خاک زاد در ابتدای جلسه ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، از زحمات همکاران در سوادآموزی استان­ها و شهرستان­ها تقدیر نمود و گفت: با توجه به اتمام زمان کلاسگذاری ها، فرصت مناسب جهت کیفیت بخشی کلاس های تشکیل شده، به وجودآمده است. لذا پرداخت به سه مولفه اصلی جهت کیفیت بخشی به فعالیت ها مورد انتظار می باشد:


1-    پیگیری درست و دقیق بودن ثبت نام های انجام شده


2-     اطمینان از تشکیل کلاس ها، ارائه آموزش توسط آموزش دهندگان و ایجاد ارتباط تعاملی آموزش دهندگان و سوادآموزان


3-    اطمینان از ارائه با کیفیت آموزش ها


   معاون امور آموزشی سازمان در ادامه توضیحاتی در رابطه با نقش مراکز در تحقق اهداف سوادآموزی جامعه محور ارائه کرد و خواستار برنامه­ریزی و عملکرد استان­ها بر اساس سه کارکرد مهم سوادآموزی (آگاه سازی، تونمندسازی و اصلاح رفتار ) شد و پیشنهاد تشکیل کارگره های تخصصی در سطح استان و شهرستان ها و ایجاد زمینه های بیشتر مشارکت شرکاء را مطرح نمود.


   در این جلسه استان­های مرکزی، هرمزگان، خوزستان، سمنان و کهکیلویه و بویراحمد به نمایندگی از سوی سایر استانها به تشریح عملکرد و چالش­ها در حوزه مراکز یادگیری محلی به ویژه مراکز مجری طرح پیوند" سواد و زندگی" پرداختند.


   درپایان معاون امور آموزش سازمان نکاتی در خصوص  انتظارات و ملاحظات اجرای بسته تحولی پیوند "سواد و زندگی" ارائه نمود که اهم مواردبه شرح ذیل می باشد:


1-    مستندسازی  از اقدامات و عملکرد مراکز انجام پذیرد.


2-    بررسی مجدد اطلاعات مراکز در سامانه انجام شود و اطلاعات به طور دقیق ثبت شود.


3-    تعامل با مدیران مراکز یادگیری محلی مجری طرح " پیوند سواد و زندگی" و هدایت و راهنمایی آنان در مدیریت مراکز به طور مستمر انجام شود.


4-    در مراکز یادگیری محلی اصل، آموزش سواد و ارائه خدمات سوادآموزی است و مهارت های حرفه آموزی پیوست آن است. لازم است از برجسته سازی بیش از حد آن پرهیز و در ارائه مهارت ها و حرفه ها به ملاحظات آموزشی، اجتماعی و فرهنگی آن ها توجه کنیم.


5-    ساز و کارهای نظارتی لازم بر عملکرد مدیران مراکز اتخاذ گردد.


6-     تشکیل و جانمایی کانون های آموزش مجازی در مراکز یادگیری محلی را تدبیر کنید.


7-    ارتباط مراکز مجری طرح بسته تحولی با گروه بهبود کیفیت را تقویت کنید.


 


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4340
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/12/13 08:22
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین