جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/08/16 - 13:41
  • - تعداد بازدید: 442
  • - تعداد بازدیدکننده: 369
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree
علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

شاد نباید صرفا یک انتقال دهنده محتوا باشد بلکه باید یک اشاعه دهنده فرهنگی و بازیگر فعال حوزه آموزش باشد.

جلسه کمیته اجرایی شبکه اجتماعی دانش آموزی(شاد)، درسازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در کمیته اجرایی شبکه اجتماعی دانش آموزی(شاد) که در محل سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، گفت: نظام آموزشی در دوره کرونا، یک دوره جدید حکمرانی را  تجربه کرد و آموزش و پرورش تجربیات خوبی با شاد کسب کرد و باید این تجربیات را به دوره پس از کرونا برساند که انشالله با همتی که در این کمیته وجود دارد، می تواند جایگاه خودش را بالاتر از چیزی که هست ارتقاء دهد.

وی با اشاره به اینکه شاد نباید صرفا یک انتقال دهنده محتوا باشد بلکه باید یک اشاعه دهنده فرهنگی و بازیگر فعال حوزه آموزش باشد، گفت: نگاه فناوری در نهضت بسیار جدی است و موضوعیت دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: شاد یک ظرفیت فوق العاده است، مخصوصاً به دلیل ارتباط با دانش آموزان و نیز دانش آموزان با بی سوادان و شاد نیز یک مزیت رقابتی با کثرت فراوان دارد به نام دانش آموز، که با والدین به حدود 45 میلیون نفر می رسد.

عبدی در خصوص نهضت سوادآموزی در شاد گفت: 3 پیشنهاد دارم؛ پیشنهاد اول، ارائه کتابخانه مجازی بزرگسالان در شاد است که به لطف خدا و همت سازمان، تمام کتاب های سوادآموزی بالغ بر 1500 جلد، دیجیتالی شده است و آماده رونمایی در شاد می باشد که مساله فنی آن در این کمیته باید بررسی شود.

پیشنهاد دوم، رویداد کتابخوانی است و نظر به اینکه کتاب های نهضت به لحاظ نوشتاری برای سطح سواد مقطع نهم به پایین است، کتاب های مناسبی می باشد که با توجه به حضور بزرگسالان در فضای مجازی و ضریب نفوذ بالای شاد، می توانیم آموزش های دوره تحکیم را بصورت رویدادی، در شاد ببریم، به این صورت که کتاب را بخوانند و از جوایزی بهره مند شوند و در ادامه اهدای جوایز و اخذ آزمون ها با استفاده از روش های مختلف فناوری پیش برود، که با این کار در حوزه تعمیق سواد، تحول شکل خواهد گرفت.

پیشنهاد سوم که دغدغه سازمان نیز هست، نهضت دانش آموزی است؛ زیرا بسیاری از بی سوادهای کشور به دلایل مختلف خانوادگی، همسایگی و ... با دانش آموزان ارتباط دارند و دانش آموزان می توانند در شناسایی بی سوادان و کم سوادان و همچنین باسواد کردن آنان کمک نمایند، بخصوص با استفاده از دانش آموزان مقطع دوم متوسطه.

در پایان، وی در خصوص این طرح و روش اجرای آن،گفت: این طرح باید به عنوان یک رویداد و بصورت بازی سازی اجرا شود و با دانش آموزان پله به پله و مرحله ای جلو برویم و در عین رشد دادن به او، کار خود را پیش برده و روال کار را بصورت بازی واقعی از جنس آموزش تعریف کنیم که با این کار، حتی دانش آموزانی می توانیم داشته باشیم که در آینده به شغل معلمی روی بیاورند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 8507
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/08/16 13:41
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین