زینالی سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :«مشورت» و «مشاوره» در حقیقت مراجعه به افراد آگاه و مطلع برای راه یابی به حل مسئله و بهره گیری از تجارب و آگاهی دیگران است.
برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از تفکرات و تجربیات افراد صاحب نظردر حوزه سوادآموزی باعث ایجاد تبادل افکار، استفاده از ظرفیت ها و حرکت رو به رشد می شود و با تقویت این فعالیت ها و جلسات ضمن ایجاد هماهنگی با مجموعه های مختلف، می توان حرکت رو به رشد در ریشه کنی بی سوادی را تسریع کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی ، به نقل از معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران : زینالی سرپرست این معاونت روز شنبه بیست و دوم شهریور ماه 99 در جلسه ی مشورتی که با حضور رؤسا، کارشناسان حوزه سوادآموزی اداره کل و مناطق برگزار گردید اظهار داشت: ماهیت و شاکله نهضت سوادآموزی پرورش استعدادهای خفته انسانهایی است که به دلایل مختلف از کسب علم و دانش و خواندن و نوشتن و ... محروم مانده اند و وظیفه همگان است که در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و رسیدن به آرمان های متعالی ایران عزیز با رأی و مشورت و بهره مندی از تجارب ارزشمند پیشکسوتان و صاحب نظران در عرصه سوادآموزی بهره جسته و بهترین برنامه ها را با خرد جمعی جهت رسیدن به غایت نهایی و اهداف بلند و جایگاه رفیع سوادآموزی تدوین نماییم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با ورود به فنون جدید و دانش جوامع، ضرورت داشتن توانایی خواندن و نوشتن بیش از پیش افزایش یافته و به صورت نیازی اجتناب ناپذیر در آمده است. با توجه به پیشرفت های علوم و فنون و استفاده از فضای مجازی و پهناهای اینترنتی شرط ورود به گفتگو، برقراری ارتباط و مشورت، دستیابی به مشارکت اجتماعی، فرهنگی، مهارت اندوزی و داشتن سواد خواندن و نوشتن است.
ایشان توانمندی همکاران محترم در استان و مناطق را بسیار بالا توصیف و بر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل افراد ذی نفوذ در جهت شناسایی و جذب افراد بی سواد، تولید و عرضه علوم و فنون مختلف و ایجاد مراکز یادگیری و علم آموزی تأکید نمودند.
در ادامه همکاران حوزه سوادآموزی برنامه ها و راهکارها و برخی از مشکلات خود را در جهت ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های نهضت سوادآموزی، چگونگی جذب سوادآموزان، تقویت جلسات شورای پشتیبانی و شوراهای اداری، افزایش مراکز یادگیری، ایجاد بسترهای لازم برای مهارت آموزی سوادآموزان، بررسی و تطابق حجم ابلاغی برابر با مطالعات و کار کارشناسی مناطق، استفاده از ظرفیت های آموزش فرد به فرد و خودآموز، نحوه ارتباط با دستگاه ها و نهادهای همسو، چگونگی فعالیت سوادآموزی در زمان اپیدمی ویروس کووید 19 و ... را بیان و بر وحدت و همدلی بیش از پیش و برگزاری مستمر جلسات مشورتی تأکید نمودند.
نظر دهید