جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/08/26 - 15:18
  • - تعداد بازدید: 219
  • - تعداد بازدیدکننده: 118
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

رسول جمشیدی اول معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی سازمان : در بلندمدت، هیچ چیز به اندازه‏ تعلیم و تربیت اهمیت ندارد،درموردسوادآموزی دردرجه ی اول توسعه ی سواد و در درجه ی دوم تعمیق سواد مورد نظر است و نباید کار متوقف شود.

رسول جمشیدی اول معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی سازمان : در بلندمدت، هیچ چیز به اندازه‏ تعلیم و تربیت اهمیت ندارد،درموردسوادآموزی دردرجه ی اول توسعه ی سواد و در درجه ی دوم تعمیق سواد مورد نظر است و نباید کار متوقف شود.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ؛در این گردهمایی که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور معاونین سواد آموزس استانها ومدیران ومعاونین ستادی برگزار شد جمشید گفت: ابتدای صحبت هایم  خدای  منان راسپاسگزارم که توفیق  خدمت درعرصه ای خطیردرنظام مقدس  جمهوری  اسلامی  را برای  اینجانب فراهم نمود. ازاعتماد معاون محترم وزیرورئیس  سازمان به حقیرکمال تشکر رادارم .امیدوارم به فضل خدای  سبحان بتوانم سربلندوروسپیدازعهده این مسئولیت برآیم.ودرابتدارضای خداوندمتعال ودرمرتبه بعدمقام عظمای  ولایت ونهایتاًرئیس  محترم سازمان را فراهم نمایم. برخود واجب می  دانم که اززحمات بزرگ و پیشکسوت خودحاج آقا کوثری که انسانی شایسته ،با فضیلت ،فرهیخته ،دلسوز وتلاشگراست قدردانی و کسب اجازه نمایم .برای  ایشان که عمر گرانبهای خودراوقف سوادآموزی کردآرزوی  سرافرازی وعاقبت به خیری نمایم .شخصاًدست ایشان را می  بوسم . امید وارم  بنده وسازمان راازاطلاعات وتجربیات مفید وارزشمند خودکماکان بهره مند فرمایند.


در ادامه معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی محورهای سخنان خود را اعلام نموده وگفت : سوادآموزی  درشرایط  کنونی، برنامه ها وسیاست های حوزه معاونتتوسعه ،تبیین وتشریح نحوه ارائه خدمات پشتیبانی  سوادآموزی(سیاست های تامین نیروی انسانی  ،وضعیت منابع ، قرارداد با موسسات و نحوه تخصیص اعتبارات ) سه محور اساسی در برنامه ریزی معاونت پشتیبانی خواهد بود ودر مورد هر کدام نکاتی را بیان نمودندکه به شرح ذیل اعلام می گردد.


سوادآموزی  درشرایط  کنونی


-   به جز تحول در نظام آموزش، ما هیچ راهی برای توسعه‌ی ملی نداریم.


-    تحولات فناوری دارد کاری می‌کند که بچه‌ها در پیش از دوران دبستان وارد تربیت و آموزش از طریق ارتباطات اجتماعی شوند و این خیلی مهم است.


-    باشرایطی که امروز بردنیا حاکم است .دور نیست روزگاری که «مرگ مدرسه» را به چشم ببینیم؛ و دور نیست روزگاری که هر نسل از والدین باید در کلاس درس کودکان خود بنشیند و تلمذ کنند. پس خودرا ازهم اکنون آماده کنیم .


سه ويژگي اصلي که در آموزش بزرگسالان بایددرنظر گرفت :


1-هدفمند بودن


    2 -سازماندهي و ساختار تشكيلاتي خاص


     3 -تناسب روش ها و برنامه هاي آموزشي با نياز  وشرایط  فراگيران


-    پدیده کرونا  تاثیر زیادی  برجامعه گذاشته است .


-    کرونا یک آزمون بزرگ شهروندی درنظام جهانی  است .تاکنون بیشتر کشورهای  جهان را درحوزه های  اقتصادی ،قرهنگی  واجتماعی  ونیز هم دربخش های  حیات فردی  واجتماعی بابحران مواجه ساخته وبرای  مهارآن باید تغییرات لازم صورت گیرد .


-    بی شک با سبک وسیاق  پیشاکرونایی  نمی  توان زندگی پسا کرونایی  را کلید زد وتنها با همراهی  ،  اراده جمعی وهمگانی این مشکل قابل کنترل  می  باشد


q    این بیماری تغییراتی  رامبتنی  برحضور انسان دراجتماع وتغییر سبک زندگی  به همراه داشته :


-    افزایش  سطح آستانه تحمل  دربرابرمشکلات (ارتقاء تاب  آوری  اجتماعی )


-    ورودبه دنیای  جدید


-    تقویت مهارت حل مسائل  گسترش  همدلی  وهمبستگی


-    آینده نگری  وشناسایی مشاغل جدید


-    ایجاد فرصت برای  بهبود مهارت ها


-    عبور ازتک محصولی  به چند محصولی


-شناخت  راه های آزموده نشده


-دراین مسیر حرکت  به سمت تغییر الگو ها ی  فکری  وتغییر روشهای  گذشته امری ضروری است


-این پدیده ، علی رغم تمام آثار زیانبار، فرصت هایی  نیز ایجاد کرده در سوادآموزی تنوع درآموزش ، آزادی  عمل ، ذخیره سازی  زمان   درقالب آموزش های نیمه حضوری  ومجازی ازجمله ویژگی های آموزش  دراین دوره  است .


-همین فرصت هاست که ضرورت سوادآموزی  را بیش ازپیش می نماید بایدکارکرد .سوادآموزی  نباید تعطیل باشد . جریان آموزش  ویادگیری  ترکیبی  «برخط وبرون خط  » درهمه وقت وهمه جا  باید فعال باشد


-چرا نباید هرخانه یک کلاس سوادآموزی  باشد؟


-بی  سوادی والدین یکی  ازپارامترهایی است که می تواند درافت تحصیلی  دانش  آموزان  موثر باشد. عدم پشتیبانی می تواندسبب سردرگمی  دانش  آموزوایجاد اضطراب  دراو گردد. درطی سال های  گذشته سازمان نهضت سوادآموزی  با اجرای  طرح های  مختلف  واصراربراجرای  آنها کمک شایانی  را به نظام آموزش  وپرورش  رسمی  نموده (سوادآموزی اولیاء ، خواندن با خانواده ، طرح تلفیق سواد با مهارت های  رایانه ، حلقه های  کتاب  وکتابخوانی) درمجموع اینگونه طرح ها وبرنامه ها سبب شده که  بتوانیم درتحقق   شعار «هرخانه یک مدرسه » نقش موثری  برای ارتقای  کیفیت آموزشی دانش  آموزان دردوران کرونا  داشته باشیم


برنامه ها وسیاست های حوزه معاونت  توسعه


-    تامین وتخصیص  وتنوع بخشی  به منابع مالی ،مدیریت منابع ومتناسب سازی  با نیاز های  کمی  وکیفی


           -   شفاف سازی ، برنامه ریزی  برای  افزایش  سهم اعتبارات سوادآموزی


-    پیگیری  تغییر ماموریت سوادآموزی  وساختارآموزش  بزرگسالان


-    پیگیری کسری  ها ومطالبات


-    تخصیص  منابع برمبنای  عمکلرد


-    تهیه برنامه های کلان سازمان


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4110
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/08/26 15:18
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین