جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/12/20 - 08:53
  • - تعداد بازدید: 272
  • - تعداد بازدیدکننده: 152
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

رسول جمشیدی اول ضمن تشریح اقدامات صورت پذیرفته در حوزه ی معاونت پشتیبانی وتوسعه مدیریت در سال جاری برنامه ها وسیاست ها ی این حوزه در سال 1400را تبیین کرد

در گردهمایی معاونین سواد آموزی استانها رسول جمشیدی اول ضمن تشریح اقدامات صورت پذیرفته در حوزه ی معاونت پشتیبانی وتوسعه مدیریت در سال جاری برنامه ها وسیاست ها ی این حوزه در سال 1400را تبیین کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی ؛ در گردهمایی معاونین سواد آموزی استان ها که بصورت وبینار برگزار شد رسول جمشیدی اول  ضمن تشریح اقدامات صورت پذیرفته در حوزه ی معاونت پشتیبانی وتوسعه مدیریت در سال جاری  برنامه ها وسیاست ها ی این حوزه در سال 1400را تبیین کرد جمشیدی در ابتدای سخنان با بیان مقدمه ای از لازمه ی ایجاد تغییری بنیادین در تعریف مفاهیم «آموزش باکیفیت» و «فقر آموزشی»در قرن 21عوامل موثر بر تحقق این تغییرات را تشریح کرد


همچنین در خصوص اقدامات ودستاوردهای سال 1399در حوزه ی معاونت پشتیبانی وتوسعه مدیریت عناوین ذیل رابه تفصیل  اطلاع رسانی کرد:تحقق اعتبارات تخصیصی ، تعیین وضعیت آموزش دهندگان تاپایان سال 1398 ،اصلاحیه ساختار استان ها،اقدامات صورت گرفته در سامانه،تشکیل پرونده وتعیین وضعیت استخدامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ،تشریح اهداف آتی شورای  پشتیبانی


جمشیدی در پایان سخنان خود انتظارات وبرنامه های معاونت پشتیبانی در سال 1400را نیز تشریح نمود وگفت:ملاحظات وبرنامه های مدیریت پشتیبانی در سال 1400برمبنای سیاست های ذیل تهیه شده است


ü     توجه به اهداف وراهبردهای برنامه ریشه کنی  بی سوادی


ü     توجه به برنامه اجرائي   سوادآموزی  ذیل برنامه سند تحول در طول برنامه ششم توسعه


ü     توجه به برنامه ها واولویت های  مقام عالی  وزارت


ü     رعايت شان و موضع سياست گذاري حوزه ستادي و پرهيز از ورود به امور اجرايي


ü     كاهش تمركز و تصدي گري و واگذاري اختيارات ومسئوليت ها به مديران صف


ü     استفاده بهينه از منابع و افزايش بهره وري در سوادآموزی


ü     تحول در محتوا و توسعه آموزش هاي مهارتي و كاربردي درسوادآموزی


ü     تاكيد بر عملياتي كردن پروژه ها و برنامه هاي اولويت دار


          ارتقاي كيفيت و جایگاه سوادآموزی درجامعه


 وسیاست های اجرایی این حوزه در سال پیش روکه  بر مبنای سیاست های  اقتصاد مقاومتی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) برنامه های  اجرایی  سند تحول  بنیادین آموزش  وپرورش  وبرنامه های مقام عالی  وزارت  تهیه شده است به شرح ذیل می باشد.


بهبود کیفیت آموزشی و ارتقاي آگاهيو توانمنديهاي عمومي و افزايش میزان باسوادي در گروههای هدف.


تأمین و بسط عدالت آموزشی در بهره مندی از فرصت ها و امکانات سوادآموزی با تاکیدبر  شتاب بخشی سوادآموزی خانواده‌های  آسیب‌پذیر ، مرزی  و محروم .


تنوع و تحول  بخشی به  محتوای آموزشی با رویکرد تولید محتوای آموزشی ، مهارتی وکاربردی.


توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی با رویکرد پیوند سواد و زندگی به عنوان کانونهای یادگیری مجازی بزرگسالان


تصویب واستقرار مرحله دوم نظام آموزش بزرگسالان.


توسعه دولت الکترونیک در سوادآموزی و اتصال به درگاه شبکه ملی اطلاعات و به روز آوری سامانه سوادآموزی ، پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد.


ترغیب و تنویر افکار عمومی برای ایجاد تقاضا و ترویج دستاوردها و پیامدهای سوادآموزی.


توسعه آموزش های پس از سواد و تقویت فعالیتهای مکمل و فوق برنامه با رویکرد تعمیق سواد و زمینه سازی برای یادگیری مادام العمر.


کیفیت گرایی در تمامی امور از طریق تقویت نظارت ، ارزشیابی، مطالعه وآسیب شناسی و اصلاح روشها و فرایندها و کاربست نتایج حاصل از پژوهش ها  ، ارزشیابی ها ونظارت ها در فرایند سواد آموزی.


بهره گیری از فناوری اطلاعات ، وتقویت  رویکرد آموزش های مجازی و زمینه سازی برای توسعه آموزش های نیمه حضوری و غیر حضوری والکترونیکی ومدرسه مجازی آموزش بزرگسالان


ارتقاء توانمندی نیروی انسانی شاغل در پست­های سوادآموزی، آموزش دهندگان، مسئولان بخش غیردولتی طرف قرارداد ، مدیران مدارس، مدیر و اعضای کمیته اجرایی مراکز یادگیری محلی. 


بهبود مدیریت منابع و مصارف ازطریق تقویت مشارکت موسسات غیر دولتی، خیرین، شرکتها و  نهادهای بین الملی.


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 4359
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/12/20 08:53
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین