جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/07/01 - 08:30
  • - تعداد بازدید: 449
  • - تعداد بازدیدکننده: 254
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

درگردهمایی مجازی مدیران ستادی و معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی استانها مطرح شد:

بررسی و تبیین عملکرد و دستاوردهای سال 98 و کلاسگذاری 1399 توسط خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان

 


به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛خاک زادمعاون امورآموزشی سازمان ، درگردهمایی مجازی مدیران ستادی و معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، از زحمات استانها و آموزش دهندگان در استمرار فعالیت های آموزشی با توجه به شرایط حاد کرونایی و تلاش آنها در به سرانجام رساندن فعالیت های سال 98 تقدیر و تشکر نمود. وی همچنین در این جلسه دستاوردهای سال 98 را بررسی و تحلیل و کلاسگذاری 1399  را تبیین نمود.


معاون امور آموزشی گفت : در این جلسه سه محور مطالب را باهم مرور خواهیم کرد ؛ نخست موضوعی است که از جلسه قبل تحت عنوان سوادآموزی جامعه محور گفتگو کردیم ودر این جلسه با عنوان سوادآموزی بر مدار تحول آن را پی می گیریم. دوم مروری بر عملکرد سال 98 استانها و در انتها نیز ملاحظات تاکیدی برای کلاسگذاری سال 99 خواهیم داشت.


احمد خاک زاد در بخش نخست ، سوادآموزی بر مدار تحول را یک نیاز مهم سازمان دانست و تبدیل آن به گفتمان سازمانی تاکید کرد.در این بخش به ویژگی ها ، اثرات و پیامدهای سوادآموزی جامعه محور اشاره و سوادآموزی جامعه محور را از حیث طراحی و برنامه ریزی و هم از لحاظ اداره و ارایه خدمات سوادآموزی در نقش آفرینی سازمان در تراز بیانیه گام دوم انقلاب، مهم دانسته و برتوجه همکاران بر تبدیل آن به گفتمان سازمانی تاکید کرد.


احمد خاک زاد در تشریح دستاوردها و عملکرد سال 98  گزارشی تحلیلی از تعداد سوادآموزان تحت پوشش و  مقایسه ای از عملکرد استان از لحاظ کمترین و بیشترین درصد در حال تحصیل و تعیین تکلیف را   ارایه کرد و در ادامه بیان دستاوردها و عملکرد سال 98 ، گفت : لازم است از همه استانها و همکاران بویژه آموزش دهندگان عزیز تشکر کنیم که با کمترین امکانات در شرایط بحرانی کرونایی توانستند آموزش را تداوم دهند، وی همچنین ؛اهتمام جدی ، برنامه ریزی و نظارت اقتضایی بر فعالیت ها با محوریت گروههای بهبود کیفیت، ستادهای امتحانات با تشکیل مجموعا بیش از 200 جلسه وترویج پویش های آموزشی سوادآموزی در خانه ، آموزش تعطیل نیست و...با تهیه و تولید فیلم وکلیپ های آموزشی توسط آموزش دهندگان...و بهره گیری ازظرفیت مراکز یادگیری محلی برای ارایه آموزش های مجازی ،تهیه و تولید ماسک، گان و بسته های بهداشتی و... و مشارکت شایسته آموزش دهنده ها در ترغیب و راهنمایی سوادآموزان به شرکت درطرح غربالگری همه گیری ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت  و بهره گیری آموزشی از شبکه های اجتماعی و ظرفیت صدا وسیمای  مراکزاستانها را از توفیقات و موارد قابل ذکر از دستاوردهای سال 98 دانست.


 خاک زاد به کلاسگذاری 1399 و مسائل آموزشی پیش رو اشاره نمود و سه ملاحظات اساسی زیر را در کلاسگذاری سال 99 مورد تاکید قرار داد:


-حصول اطمینان از ارایه خدمت با کیفیت و تحقق اهداف آموزشی قصد شده در هریک از دوره ها اصل است. سلامت فرآیند ثبت نام وآموزش رکن است.رعایت ضوابط ومقررات بهداشتی یک پیش نیاز اساسی است.


معاون امور آموزشی سازمان محورهای دوارده گانه تاکیدی کلاسگذاری سال 99 را  به شرح زیر مورد اشاره قرار داد؛


-شیوه نامه ابلاغی مبنای برنامه ریزی و ارایه برنامه های آموزشی است.(مطالعه، توجیه ، تبیین آن و برنامه ریزی بر اساس مفاد آن)


-راستی آزمایی و پالایش مستند و دقیق برش استانی 600 هزار بیسواد بارگذاری شده در سامانه اولویت اساسی است. استانهای موفق و دقیق بطور ویژه مورد تشویق قرار گرفته و خدمات آنها جبران خواهد شد.


-ثبت نام بر اساس سامانه جدید که ظرفیت های خاصی دارد انجام شود.(ارسال داده ها، توجیه کاربران، تعیین و توزیع حجم شهرستانها و.. )


-گروه بهبود کیفیت در اتخاذ تصمیات اقتضایی متناسب با شرایط محلی و منطقه ای از نقش وجایگاه بالای برخوردارند. جلسات مستمر و نظامند با دستور جلسات اقتضایی مورد تاکید است.


- سرانجام بخشی به باسوادی اولیا در سال تحصیلی جاری را بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر محترم وقت در سال 1392 به یک مطالبه در سطح اداره کل تبدیل کنید.


-کانون های آموزش مجازی در تمام مراکز یادگیری محلی استقرار یابد.


-طرح پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی منتخب، عملیاتی شود.


-سوادآموزی گروههای خاص به ویژه سوادآموزی عشایر ، اتباع و... بر اساس شیوه نامه های ابلاغی دنبال شود.


-پویش های تهیه و تولید فیلم وکلیپ های آموزشی توسط آموزش دهندگان  بهبود، تقوبت و ارتقا یابد.


-تایید ثبت نام و حصول اطمینان از سلامت آن از طریق ناظرین آموزشی ، مسئولان سوادآموزی ، مدیران مراکز یادگیری، کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها، جلسات تبیینی با موسسات ، نظارت حضوری وغیر حضوری از فرایند های آموزشی عملیاتی شود.


-بهبود و ارتقای نقش و مسئولیت مدیران مراکز یادگیری محلی به عنوان مدیران آموزشی مورد توجه قرار گیرد.


-اقدامات و دستاوردهای آموزش سوادآموزی در شرایط بحران مستند سازی شود.


-ترتیبات ارایه حضوری یا غیر حضوری موضوعات  و موارد درسی .


 



  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان,اسلایدر
  • کد خبر : 3920
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/07/01 08:30
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین