در دومین جلسه ستادبهبود کیفیت خراسان رضوی مطرح شد اسدی :لازمه توسعه و بهبود کیفیت سوادآموزی، داشتن برنامه ریزی دقیق است
دومین جلسه گروه بهبود کیفیت فعالیت های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال 99 با حضور اعضا آن با دستور کار کیفیت بخشی به امر سوادآموزی درمحل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل ازروابط عمومی معاونت سواد آموزی استان، دومین جلسه گروه بهبود کیفیت فعالیت های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال 99 با حضور اعضا آن با دستور کار کیفیت بخشی به امر سوادآموزی درمحل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزارشد.
اسدی معاون سواد آموزی استان خراسان رضوی در این نشست، بیان اینکه فرهنگ سواد آموزی باید در بین تمام اقشار جامعه گسترش یابد بیان کرد: یکی از شاخصهای رشد در جامعه میزان بهره مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است و مبارزه با بیسوادی در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام تلقی می شود .
وی افزود: توسعه کمی و کیفی برنامههای سوادآموزی یکی از دغدغههای مهم آموزش و پرورش است و لازمه توسعه و بهبود کیفیت سوادآموزی، داشتن برنامه ریزی دقیق است تا افراد بیسواد انگیزه لازم برای سوادآموزی داشته باشند.
اسدی یاد آور شد: جهت دسترسی به فرآیند آموزش ،در مناطقی که پوشش تلویزیونی یا اینترنتی لازم را ندارد و یا فراگیران از وسایل ارتباط جمعی، رایانه، تلفن استفاده نمی کنند تدابیری باید اتخاذ شود تا اسامی این سواد آموزان مشخص و اطلاعات در این خصوص احصا و در اختیار کمیته بهبود کیفیت قرار گیرد. وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های شبکه های صدا و سیمای استانی برای پخش برنامه های آموزشی سواد آموزان و استفاده از بسته های آموزشی مکتوب مانند کار برگ های آموزشی دوره های مختلف سواد آموزی و تهیه فیلم های آموزشی قابل استفاده سواد آموزان از اولولیت های این کمیته می باشد.
معاون سواد آموزی استان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت خانواده،رسانه و آموزش دهنده در آموزش مجازی به عنوان اضلاع مکمل آموزش های حضوری و نیمه حضوری وپیشنهاداستفاده از شبکه شاد برای سواد آموزان مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان عنوان کرد: تاکید برVEL( Virtual Learning Environment) استفاده از امکانات محیط یادگیری مجازی مانند مدیریت محتوا،ذخیره سازی محتوا، امکان دسترسی و استفاده از منابع آموزشی و برنامه ریزی درسی ، تعامل با سواد آموزان شامل دسترسی به اطلاعات آموزشی و پی گیری روند یادگیری جهت آموزش فرد به فرد یا خود آموز و استفاده از لینک های مفید و مرتبط جهت آموزش های مجازی و در نهایت استفاده از برنامه های آموزشی محیط یادگیری مجازی با ایجاد ظرفیت ارزشیابی تشخیصی و خود ارزیابی های متعدد سواد آموزان و مدیریت سطح دسترسی آنان به منابع و ازاطلاعات توسط آموزش دهندگان از راهکارهای کمیته بهبود کیفیت استان جهتکیفیت بخشی به امر سوادآموزیاست.
نظر دهید