علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:
تعیین اولویتها، فرآیندی مهم در مدیریت پژوهش به شمار می رود و به طراحی برنامه های پژوهش درحوزه آموزش بزرگسالان و تخصیص بهینه منابع پژوهشی کمک خواهد کرد
نشست کارگروه پژوهشی با موضوع تعیین اولویت های پژوهشی سازمان نهضت سوادآموزی
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در نشست کارگروه پژوهشی با موضوع تعیین اولویت های پژوهشی سازمان نهضت سوادآموزی، ضمن با اهمیت دانستن اجرای برنامه ها و فعالیت ها بر مبنای کار علمی و پژوهشی و افزایش سطح دانش و آگاهی به عنوان ضمانت پیشرفت و توسعه، گفت: تعیین اولویتها، فرآیندی مهم در مدیریت پژوهش به شمار می رود و به طراحی برنامه های پژوهش درحوزه آموزش بزرگسالان و تخصیص منابع پژوهشی بصورت بهینه کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه دردنیای امروز، دانایی یکی از محورها و شاخصهای اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار میرود و در نهضت سوادآموزی با توجه به پویایی سازمان و نیاز آن به تولید علم و رفتار بر اساس تعاریف جدید سواد و رویکردهای علمی آموزشی مبتنی بر آن، اظهار داشت: سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است و دانستههای ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهشهایی که خود انجام میدهیم، به دست میآید و اگر این دانستهها بر پایه نتایج پژوهشهای قبلی باشد، در واقع به مصرف اطلاعات پرداختهایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیلهای جاری باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است؛ بنابراین، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید در واقع حاصل فعالیتهای پژوهشی است که انجام میگیرد.
در ادامه نشست، اولویت های پژوهشی سازمان با حضور حیدر تورانی، استاد دانشگاه و عضو پژوهشگاه تعلیم و تربیت، بتول سبزه، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و معاونین و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای علمی و اجرایی شدن آن جهت حصول نتیجه مشخص گردید.
نظر دهید