جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/05/22 - 09:46
  • - تعداد بازدید: 344
  • - تعداد بازدیدکننده: 281
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

تشکیل کمیسیون "نهضت سوادآموزی در گام دوم انقلاب "در کنگره معلمان انقلاب‌اسلامی

کنگره معلمان انقلاب اسلامی با حضور معلمان منتخب سراسرکشور در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مرداد ماه در تهران آغاز به کار و درحال برگزاری است .

به گزارش روابط‌عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، در راستای تحول‌آفرینی برای نیل به اهداف تعلیم‌وتربیت اسلامی، کنگره معلمان انقلاب اسلامی با حضور معلمان منتخب سراسر کشور در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ مردادماه در تهران آغاز به کار و در حال برگزاری می‌باشد.

 

تشکیل کمیسیون‌های ۱۳گانه از جمله اهداف کنگره و فرصت مناسبی برای تجمیع دیدگاه‌ها و راهکارهای معلمان منتخب کشور در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

یکی از کمیسیون‌های تشکیل شده در این کنگره "نهضت سوادآموزی در گام دوم انقلاب "می‌باشد که با حضور عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و جمعی از معلمان و صاحب‌نظران حوزه سوادآموزی برگزار شد و مباحث مختلفی حول محور سوادآموزی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 

علیرضا عبدی، معاون وزیر و رئیس سازمان سواد آموزی به عنوان مسئول کمیسیون نهضت سوادآموزی وگام دوم انقلاب، درخصوص فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره)، سوادآموزی را از نگاه امام "تکلیف محور" ومردم پایه " و از نظر مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) "تعمیق وتوسعه سواد" جامعه هدف بیان نمود و اظهار داشت: لازم است برای حصول به این امر مهم برنامه‌ها و راهکارها بررسی وتدوین شود.

 

اعضای این کمیسیون با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند: "نهضت سوادآموزی، به امروزوفردا مربوط نمی‌شود؛ امری ماندگار است که زمانش معلوم نیست..." طی مباحثی نسبت به توسعه و تثبیت سازمان نهضت سوادآموزی تأکید نموده و خواستار آن شدند تا وزارت آموزش‌وپرورش نسبت به استقرار سازمان نهضت سوادآموزی به‌صورت مستقل، همت گمارد و در برنامه هفتم توسعه، تثبیت آن را پیگیر باشد.

 

 همچنین در بیانیه گام دوم، برای فرهنگ‌سازی باهدف رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به یک (سازوکار) سازمان فراگیر و همچنین پیگیری این موضوع احساس می‌شود و نهضت سوادآموزی با حفظ ساختار حاکمیتی در ستاد و استان‌ها در امر آموزش باید به‌صورت مردمی و تکلیف محور عمل نماید.

شایان‌ذکر است در گام دوم و در امر آموزش، نهضت هیچ استخدام و وابستگی استخدامی نباید ایجاد نماید.

 

اعضای کمیسیون بر این امر تأکید داشتند که سازمان نهضت سوادآموزی با حفظ مأموریت موجود در دو حوزه یادشده زیر باید توسعه مأموریت پیدا کند.

الف: یاریگری آموزش‌وپرورش رسمی :

*توجه به افراد بازمانده از تحصیل (انسداد مبادی بی‌سوادی)

*توجه به افرادی که با داشتن مدرک همچنان وضع سواد نامساعدی دارند و باید بازآموزی شوند چه در آموزش‌وپرورش  و چه در نهضت درس‌خوانده باشند

ب:  تنظیم‌گری آموزش‌وپرورش غیررسمی:

*تعمیق سواد خواندن و نوشتن علم نافع (هر علمی که تغییری مثبت در زندگی فرد ایجاد نماید) با نگاه به سبک زندگی ایرانی - اسلامی

*تنظیم‌گری جریان‌های مردمی برای فعالیت در موارد مذکور

 

اعضاء کمیسیون ضمن اشاره به اهمیت روش‌های مناسب در ادامه فعالیت‌های حوزه سوادآموزی خاطرنشان کردند: نهضت سوادآموزی در گام دوم باید مجموعه‌هایی را که روش‌های نوین را در توسعه و تعمیق ارائه می‌دهند یاری نماید و در همین راستا دولت باید در گام دوم سازوکارهای انگیزشی مناسبی را برای افرادی که باسواد می‌شوند یا مسیر ارتقا و تعمیق سواد را طی می‌کنند طراحی و اجرا نماید.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 8044
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/05/22 09:46
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین