تشکیل جلسه گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات سوادآموزی شهر تهران فولادوند، برتقویت و ارتقای نقش مراکز یادگیری محلی به عنوان یکی از مهمترین اهداف در مباحث آموزش بی سوادان تاکیدکرد
جلسه بهبود کیفیت فعالیت های حوزه سوادآموزی با حضور فولادوند مدیرکل؛ شفیع پور معاون سوادآموزی و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ جلسه بهبود کیفیت فعالیت های حوزه سوادآموزی با حضور فولادوند مدیرکل؛ شفیع پور معاون سوادآموزی و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس برگزارشد.
در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر تقویت و ارتقای نقش مراکز یادگیری محلی به عنوان یکی از مهمترین اهداف در مباحث آموزش بی سوادان تصریح کرد و اظهارداشت: نظر آموزش گیرندگان باید ملاک کار باشد و نیاز جامعه بی سوادان اهمیت داده شود.
فولادوند با اشاره به اینکه سواد، فقط خواندن و نوشتن نیست و سبک زندگی و آموزش مهارت به فرزندان نیز بخشی از سواد امروز محسوب می شود افزود: می بایست در حوزه سوادآموزی کار شبکه ای و کارگروهی انجام دهیم.
همچنین شفیع پوردر جلسه بهبود کیفیت در گزارش به اعضای کمیته اظهار گفت که ابلاغ حجم بر اساس اطلاعات پایگاه ثبتی سطح سواد و نتایج استخراج شده از سرشماری سال 95 است.با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا ؛حجم ابلاغی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به جهت تعهدی که نسبت به ریشه کنی بی سوادی داریم باید طوری برنامه ریزی شود تا حجم ابلاغی محقق شود.
وی در ادامه در رابطه با نیروری انسانی گفت که در سال گذشته مجموع آموزش دهنده های شهر تهران 503 نفر بودند که 301 نفر آنان مشمول قانون طرح الحاقی شدند. و تعداد 116 نفر نیز غیر فعال هستند.
معاون سوادآموزی با تاکید براینکه برای تسریع و تسهیل در سوادآموزی باید با رویکرد مدرسه محوری حرکت کنیم و از مدیران و همکاران رسمی مدارس کمک بگیریم و اولیای بی سواد دانش آموزان که از طریق سامانه سناد و پایگاه های سنجش شناسایی شده اند در همان مدارس با کمک مدیران و با تشویق مدرسان آموزش خانواده دعوت به سوادآموزی شوند.
شفیع پور در رابطه با ریشه کنی بی سوادی آن را رسالت همگانی و فرا معاونتی خواند و ابراز داشت این امر نیازمند مشارکت سایر بخش ها از جمله روسای مناطق ؛ معاونین و مدیران مدارس هست و برای اجرایی شدن این هدف؛ پیشنهاد صدور ابلاغ و تعیین سهم مشارکت مدیر مدرسه در تحقق اهداف سوادآموزی در حوزه شناسایی؛جذب؛آموزش و نظارت هدفمند بر کلاس های سوادآموزی هست.
شفیع پور با اشاره به ساختار تشکیلات اداری و سیاسی شهر تهران گفت بر خلاف ادارات کل آموزش و پرورش سایر استان ها ما در شهر تهران به دلیل ساختار اداری فاقد شورای پشتیبانی در مناطق 19 گانه هستیم و پیشنهاد ما به سازمان سوادآموزی ؛کمیته بهبود و شورای پشتیبانی استان این است که برای شکل گیری شوراهای پشتیبانی در مناطق 19 گانه تهران با دادن اختیارات بیشتر و متناسب سازی دستورالعمل شورای پشتیبانی با شرایط شهر تهران ؛ این شوراها در مناطق شکل بگیرند.
معاون سوادآموزی شهر تهران در گزارش خود به برگزاری امتحانات اشاره نمود و گفت که مطابق پروتکل ها و استانداردهای بهداشتی امتحان امسال در مناطق برگزار گردید و براساس اطلاعات احصا شده حدود 68% از سوادآموزان تحت پوشش دوره سوادآموزی؛ 78 % دوره انتقال و 68 % دوره تحکیم در امتحانات پایان دوره شرکت کردند.
در ادامه گزارش معاون سوادآموزی به سایر اقدامات انجام شده اشاره کرد. از جمله :
- تدوین برنامه عملیاتی سال 99 مبتنی بر زیر نظام های سند تحول
- توزیع اقلام آموزشی و کتب درسی و گواهی نامه های آموزشی از انبار مرکز بین مناطق 19 گانه بر اساس حجم ابلاغی
- عقد تفاهم نامه مالی سال جاری با سازمان و فراهم نمودن تمهیدات و مقدمات قراردادهای با موسسات آموزشی
- تدوین شاخص ها و معیارهای ارزیابی عملکرد مناطق و ارایه کارنامه عملکردی به آنان
نظر دهید