جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/04/18 - 08:48
  • - تعداد بازدید: 335
  • - تعداد بازدیدکننده: 329
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

تشریح اقدامات و اولویت های کاری حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان کردستان در تابستان ۱۴۰۲

دومین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی تخصصی حوزه سوادآموزی در سال ۱۴۰۲ ، با حضور معاون سوادآموزی استان روسای ادارات داخلی و کارشناسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، دومین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی تخصصی حوزه سوادآموزی در سال ۱۴۰۲ ، با حضور معاون سواد آموزی استان روسای ادارات داخلی و کارشناسان و دست اندرکاران برگزار شد. 

گلبهار خسروی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در این نشست از اهتمام و زحمات همکاران در راستای رصد و پیگیری اقدامات ، به ویژه ارزیابی فعالیت ها و بازدید تیم نظارتی استان از شهرستانها و مناطق تشکر کرد و گفت: ضرورت دارد با حضور تیم نظارتی، عملکرد  شهرستان و مناطق باقی مانده نیز در دور دوم بازدید ها ، ارزیابی و گزارش آن به مدیران و روسا اعلام شود. 

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای عالی سوادآموزی کشور، گزارشی از محتوای این نشست ارائه کرد و اتخاذ تصمیم در خصوص شاخص های سوادآموزی، تلفیق سواد و مهارت های شغلی با کمک دستگاه های مرتبط ، تعیین الگو های ده گانه برای گام دوم سوادآموزی و شتاب بخشی استان های دارای آمار بی سوادی بالاتر و راه های حذف برون سپاری در آموزش را از جمله موضوعات مطرح شده عنوان کرد. 

خسروی نظارت حضوری و غیر حضوری بر فرآیند سوادآموزی را از مهم ترین برنامه های این حوزه بر شمرد و با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد و بررسی عملکرد شهرستانها و مناطق، گفت: در این برنامه نظارتی باید کلیه اقدامات ارزیابی و مشکلات و موانع شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی و تلاش کرد. 

وی ادامه : نتیجه بازدید و پیگیری های استانی باعث می شود که شهرستانها و مناطق برای کلاس گذاری سال تحصیلی جدید ، آمادگی بیشتر کسب کرده و نسبت به رفع موانع اقدام و چالش ها بر طرف خواهد شد. 

معاون سوا آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراخوان رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید و پایان تیرماه برای ارسال آثار برای شرکت در این رویداد مهم، خواستار مشارکت صاحب نظران و همکاران با تجربه در فراخوان مذکور شد. 

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل پست های سازمانی سوادآموزی بر اساس ساختار تشکیلاتی در سطح شهرستانها و مناطق ، گفت: با توجه به تغییر و جابجایی برخی از متصدیان پست های موجود، ضرورت دارد در اولین فرصت از افراد توانمند و متعهد برای تصدی مسئولیت های مذکور استفاده و اقدامات حوزه با قوت پیگیری شود. 

خسروی ساماندهی نیروی انسانی از جمله آموزش دهندگان، بکارگیری مدیران مراکز یادگیری محلی و ناظرین سوادآموزی ( راهنمایان تعلیماتی ) را از اقدامات مهم این حوزه در تابستان جاری بر شمرد و گفت: یکی از برنامه های معاونت برگزاری جلسات توجیهی برای روسای ادارات و کارشناسان سوادآموزی و ناظرین آموزشی شهرستانها و مناطق است که بر اساس برنامه زمان بندی، شهریور و مهر ماه ۱۴۰۲ جلسات توجیهی برگزار خواهد شد. 

معاون سوادآموزی استان در خاتمه با اشاره به آغاز برگزاری امتحانات پایانی سوادآموزان در دوره های مختلف و تشکر از اقدامات نظارتی استان و شهرستان ها و مناطق در راستای بازدید از حوزه های مذکور، صحت و سلامت کار را مهم ترین اولویت کار عنوان کرد. 
 
هم چنین در این نشست علیرضا منتشلو رئیس اداره سوادآموزی استان گزارشی از مکاتبات انجام شده در راستای پیگیری مصوبات جلسه قبل شورای هماهنگی و برنامه ریزی تخصصی و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ارائه و گفت: بر اساس شاخص های ابلاغی و فرم های تکمیل شده، مدارک و مستندات ارائه شده، عملکرد حوزه سوادآموزی شهرستانها و مناطق ارزیابی و نتایج آن مشخص و تا شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد. 

به گفته وی برگزاری جلسه هماهنگی ویژه مدیران مراکز یادگیری محلی، صدور تقدیر نامه برای افرادی که با سوادآموزی همکاری داشته اند، تهیه گزارشی از عملکرد شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستانها و حمایت و پشتیبانی فرمانداران ، شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان در هنگام ثبت نام با همکاری مدارس، پیش بینی برگزاری کارگاه آموزشی و جلسات توجیهی برای نیروی انسانی مجموعه از دیگر برنامه های پیش بینی شده می باشد. 

در ادامه این نشست فتاح ویسی رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی دوره های سوادآموزی استان نیز گزارشی از برگزاری امتحانات پایانی سوادآموزان و تشکیل ۵۶۹ حوزه امتحانی ارائه و گفت: در همین راستا از طریق استان و شهرستانها و مناطق، نحوه برگزاری امتحانات رصد و مورد بازدید قرار می گیرد. 

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی صحیح آموزش دهندگان و هماهنگی برای سازماندهی مدیران مراکز یادگیری محلی و به ویژه ناظرین آموزشی ، دوره های توجیهی برگزار شده برای همکاران را کافی ندانست و گفت: ضرورت
دارد بر اساس نیاز، این دوره ها روزهای پنج شنبه ویژه آموزش دهندگان برگزار شد. 

نظارت حضوری و غیر حضوری بر فرآیند سوادآموزی و ارسال گزارش اقدامات استان در این خصوص به سازمان نهضت سوادآموزی تا شهریور ماه ۱۴۰۲ و حضور در جلسات شهرستانها و مناطق به منظور تبیین برنامه ها و حدود انتظارات و هماهنگی اقدامات از دیگر توصیه های رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی استان بود . 

گفتنی است در این نشست گزارشی از نتایج بازدید های تیم نظارتی استان از شهرستانها و مناطق، بررسی کمی و کیفی فرایند سوادآموزی، تشکیل کلاس ها، نقش نظارتی ناظرین سوادآموزی ، فعالیت مراکز یادگیری محلی ، اقدامات مربوط به سامانه سوادآموزی، موضوع واگذاری ها و برون سپاری فعالیت ها ارائه و پیرامون مسائل جاری حوزه سوادآموزی بحث و تبادل نظر شد .

 

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 7909
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/04/18 08:48
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین