تبیین سیاستها واولویتهای برنامه های آموزشی سوادآموزی در جلسه ی رؤسای ادارات آموزش وپرورش استان قزوین
جعفربگلو معاون سوادآموزی قزوین در گردهمایی رؤسای آموزش وپرورش شهرستانها ونواحی ومناطق اولویت ها وسیاست های آموزشی سوادآموزی را تبیین کرد وانتظارات معاونت سوادآموزی را بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از سواد آموزی استان قزوین ، معاون سوادآموزی قزوین گفت : با توجه به ادامه روند بیماری کرونا ولزوم برنامه ریزی مناسب برای انجام فعالیتهای سوادآموزی تدابیر خاص وبرنامه ریزی مطلوب صورت گیردتا آسیبها وچالشهای حوزه ی سوادآموزی به حداقل برسد.ایشان تاکید کرد: در راستای استمرار آموزش ویادگیری در شرایط کنونی وبا توجه به اینکه سوادآموزی وآموزش بزرگسال یکی از اضلاع سه گانه آموزش است ضرورت دارد در کنار برنامه ریزی برای دانش آموزان به حوزه ی سوادآموزی نیز توجه ویژه گردد.
با توجه به حجم ابلاغ فعالیتهای سوادآموزی لازم است با برنامه ریزی مناسب برای پوشش حداکثری حجم ابلاغی از همه ظرفیتهای درون سازمانی وبرون سازمانی استفاده شود . تقویت کمیته برونسپاری نواحی ومناطق برای انتخاب ومعرفی مؤسس برای انجام فعالیتهای برونسپاری در اولویت قرار گیرد واز ظرفیت مؤسسین بسته های حمایتی وپیش دبستانی استفاده شود.
نظارت رؤسای ادارات آموزش وپرورش برای اجرای مطلوب ومناسب فعالیتهای سوادآموزی ضروری است چرا که مسؤلیت مستقیم اجرای درست وسلامت امور برعهده ی رؤسای ادارات آموزش وپرورش است.
با توجه با نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید وتمرکز برنامه های وزارت آموزش وپرورش در این زمینه ولزوم آموزش مهارتهای لازم وتولید بیشتر ؛مراکز یادگیری محلی سوادآموزی هم به عنوان یکی از برنامه های تحولی شناخته شده ومورد توجه برنامه های حاضر مقام عالی وزارت وسازمان سوادآموزی است.
در این راستا یکی از اولویتهای معاونت سوادآموزی قزوین راه اندازی وتوسعه وتقویت مراکز یادگیری محلی است .سال قبل باهمت مدیران محترم البرز وآبیک 2 مرکز راه اندازی شد ؛ برای سال آینده نیز برنامه ریزی لازم برای راه اندازی مراکز جدید در اقبالیه (حاشیه ی شهر قزوین ) – البرز وآوج صورت گرفته و لازم است مدیران محترم در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد توسعه وتقویت مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در قزوین باشیم.
نظر دهید