جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1399/08/25 - 08:07
  • - تعداد بازدید: 361
  • - تعداد بازدیدکننده: 280
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

تأسیس و راه اندازی 15مرکز یادگیری محلی جدید در استان فارس در سال جاری

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فار س گفت: تأسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی بر اساس موقعیت،آمار بی سوادان و امکان سنجی های صورت گرفته و آمادگی مسئولان محلی نسبت به پیش بینی و در خواست سهمیه مورد نیاز صورت می پذیرد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، دکتر بهزاد نوروزی چگینی در حاشیه بازدید از فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان فیروزآباد ، با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی فرصت مغتنمی برای حرکت در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری(مدّ ظله العالی) است گفت: استان فارس 15مرکز یادگیری محلی جدید در سطح استان و در شهرستانهای  بختگان،داراب(3مرکز)،فورگ(3مرکز)،فراشبند،زرین دشت،سده،مرودشت(2مرکز)،فیروزآباد،سرچهان و بوانات تأسیس و راه اندازی خواهد کرد.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به موقعیت جغرافیایی و صبغه و سابقه تاریخی فیروزآباد ،این شهرستان را یکی از شهرستانهایی برشمرد که عشایر زیادی دارد و در سنوات اخیر طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر در این شهرستان اجرا شده و نتایج خوب و مثبتی را به دنبال داشته است.


نوروزی گفت: انجام و اجرای طرح های مختلف سوادآموزی برای عشایر را حائز اهمیت دانست و افزود : یکی از اهداف سوادآموزی و آموزش بزرگسالان ،آموزش به بزرگسالان جامعه بزرگ عشایری است که به هر دلیلی نتوانسته اند در سنین قانونی تحت آموزش دوره ابتدایی و ...قرار بگیرند و اینک سوادآموزی فرصت دومی برای آنان است تا بتوانند از نعمت سواد برخوردار شوند و از تاریکی و تنگنای بی سوادی رهایی یابند.


وی یکی از موارد بسیار مهم و ارزشمند در حوزه سوادآموزی را تأسیس و راه اندازی مراکز یادگیری محلی عنوان کرد و گفت: تأسیس و راه اندازی این مراکز براساس موقعیت،آمار بی سوادان و امکان سنجی های صورت گرفته و آمادگی مسؤولان محلی نسبت به پیش بینی و در خواست سهمیه مورد نیاز صورت می پذیرد و پس از تأسیس و تعیین مدیر،فعالیت های این مراکز مورد نظارت و ارزیابی مستمر قرار می گیرد.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: جلب و تقویت مشارکت همه دستگاه ها و نهادها بخصوص بخش مردمی و غیر دولتی،تقویت احساس مسؤولیت اجتماعی،استفاده درست و بهینه از امکانات موجود در محل،تلاش برای همسوسازی خدمات آموزشی،فرهنگی و اجتماعی و هویت بخشی به مسئولان محلی و افراد توانمند با صلاحیت بومی از ارکان مهم این مراکز است.


نوروزی در مورد نحوه انتخاب مدیر مرکز یادگیری محلی گفت: مدیر مرکز یادگیری محلی پس از تأیید صلاحیت و اخذ نظر مثبت معاونت سوادآموزی استان و رسیدن به حدنصاب تعیین شده در دستور العمل،با ابلاغ رئیس آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه به مدت یک سال انتخاب می گردد و اگر اداره مرکز به بخش غیر دولتی واگذار شده باشد انتخاب و انتصاب مدیر مرکز پس از تأیید معاونت سوادآموزی استان توسط مؤسسه غیردولتی طرف قرارداد صورت می پذیرد.


وی افزود: مراکز یادگیری محلی در راستای تحقق شعار"آموزش برای همه" گامی بود که یونسکو در کاربردی کردن آموزش بزرگسالان و ترویج یادگیری مادام العمر برداشت و برای نخستین بار در سال 1379 شمسی(2000میلادی)اولین مراکز یادگیری محلی با همکاری دفتر منطقه ای یونسکو در آسیا و اقیانوسیه در دو استان فارس و ایلام به صورت آزمایشی ایجاد شد و با ارائه خدمات مناسب توانست رضایت مندی مخاطبان و مسؤولان محلی را برانگیزد .


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: تا پایان سال 1398 در استان فارس 43 مرکز تأسیس و راه اندازی شده بود که با توجه به نقش مثبت و انگیزشی این مراکز در سال جاری یعنی 1399که سال "جهش تولید "می باشد و مراکز یادگیری محلی نیز فرصت مغتنمی برای حرکت در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری(مدّ ظله العالی) است،استان فارس 15مرکز یادگیری محلی جدید در سطح استان و در شهرستانهای بختگان،داراب(3مرکز)،فورگ(3مرکز)،فراشبند،زرین دشت،سده،مرودشت(2مرکز)،فیروزآباد،سرچهان و بوانات تأسیس و راه اندازی خواهد کرد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 4098
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1399/08/25 08:07
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین