اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی به ریاست جناب آقای کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد.
اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی در سازمان به ریاست پرویز کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی به منظور ارائه خلاصه گزارش عملکرد گروههای بهبود کیفیت استان ها در سال 1398و همچنین اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهادات ارائه شده برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی اولین جلسه ستاد بهبود کیفیت سواد آموزی در سازمان به ریاست پرویز کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
در ابتدا ،این جلسه با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم آغاز شد و در ادامه نامجو منش مدیر کل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی گزارش عملکرد یک ساله استان ها در زمینه بهبودکیفیت، دستاوردها، چالش ها و پیشنهادات برای کارآمد کردن هر چه بیشتر بهبود کیفیت در سازمان ارائه کرد. همچنین هر یک از اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ضرورت بهبود کیفیت، راهکارهای عملیاتی و نقش ستاد سازمانئ بیان کردند؛ شایان ذکر است احمد خاک زاد معاون امور آموزشی سازمان نکته نظرات خود را برای اعضاء جلسه به شرح زیر ارائه کرد:
*گروه بهبود کیفیت جایگاه صنفی نیست بلکه سازمانی است
* اگر ستاد بهبود کیفیت خوب و برنامه ریزی شده عمل کند، همه فعالیت های حوزه سوادآموزی پیش برنده خواهد بود
*باید سیاست ها و رهنمودهای سال 99 برای حوزه بهبود کیفیت استان ها و شهرستان ها تدوین و ابلاغ گردد
*نگاه به فعالیت های بهبود کیفیت ایجابی باشد
*ستاد بهبود کیفیت، ستاد امتحانات و مراکز یادگیری محلی باید نگاه منظومه ای داشته باشند و از هم جداگانه و تفکیکی دیده نشوند.
در پایان آقای کوثری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی به عنوان رئیس ستاد بهبود کیفیت سازمان نسبت به جمع بندی نهایی ، موارد ذیل را به عنوان مصوبات جلسه اعلام کرد :
* اقدامات نوآورانه و خلاقانه بهبود کیفیت آموزشی استان ها در پایان هر فصل از استان ها دریافت و با نام استان به سایر استان ارسال شود
* پیشنهاد بکارگیری آموزش دهنده مجرب بجای مسئول سوادآموزی با رعایت سایر مقررات
* جزوه آموزشی با کیفیت ،تهیه و در اختیار ستاد بهبود کیفیت استان قرار گیرد
* کتاب راهنمای عمل در حد نیاز چاپ و در اختیار استان ها قرار گیرد.
* ستاد بهبود کیفیت سازمان در هر فصل یک جلسه داشته باشد. ( با توجه به شرایط موجود تا پایان شهریور هر 45 روز یک جلسه تشکیل شود.)
* دبیرخانه ستاد بهبود کیفیت شرح وظایف برای هر یک از مدیریت ها را مشخص و مصوبات از مدیریت ها پیگیری شود.
* در اختیار گذاشتن اطلاعات سوادآموزان با مشخصات کامل به آموزش دهندگان به منظور تحت پوشش بردن آنها خلاف بخشنامه معاون امور آموزشی است.
* راهکارهایی که باعث بهبود شرایط سوادآموزی و ارائه خدمات آموزشی بهتر به سوادآموزان می شود توسط دبیرخانه ستاد از استان ها دریافت و به سایر استان ها با شرایط مشابه ارسال شود.
* مباحث مطرح شده باید واقع گرایانه و نقادانه باشد و بصورت صنفی برخورد نشود.
* سیاست ها و رهنمودهای ملی و کشوری تهیه و پس از تصویب در ستاد بهبود کیفیت سازمان به استان ها ارسال شود
* در جلسات بهبود کیفیت سازمان حداکثر 2 موضوع اولویت دار سازمانی و استانی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد .
نظر دهید