جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1396/12/05 - 15:16
  • - تعداد بازدید: 746
  • - تعداد بازدیدکننده: 275
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

الهویی، معاون سوادآموزی استان البرز: توسعه سطح دانش و ارتقاء مهارتهای شغلی با ایجاد گروههای آموزشی درسی سوادآموزی.

الهویی، معاون سوادآموزی استان البرز: توسعه سطح دانش و ارتقاء مهارتهای شغلی با ایجاد گروههای آموزشی درسی سوادآموزی.

00:00
00:00
دانلود

به گزارش روابط عمومی ساز مان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان البرز : الهویی در جلسه مسوولین وکارشناسان حوزه سوادآموزی استان ومناطق وشهرستانهای تابع ضمن تشکر از زحمات همکاران وارائه نتایج ارزیابی سالانه عملکرد استان ومناطق پرداختن به توانمند سازی آموزش دهندگان وارتقاء روحیه مشارکت سوادآموزان در حضور فعال وعلاقه مندی به یادگیری را از ضرورتهای مهم وشرط موفقیت در فعالیتها دانست.




وی اظهار داشت ما برکاری گمارده شده ایم که در نگاه اول بسیار سخت وبعضا غیر قابل انجام تصور می شود ولیکن می بینیم به توفیق الهی وخواست واراده محکم عوامل دست اندر کارآموزش در جامعه هدف گام های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می نمائیم سوادآموزان را شناسائی می کنیم،با تشویق مداری ومحبت آنان را جذب می نمائیم وسپس با عشق وعلاقه مندی به آموزش آنان می پردازیم ونعمت سواد را بر سر سفره آنان با استعانت از خداوند مهربان قرار می دهیم اما آنچه مهم است کیفیت ارائه خدمت وارتقاء میزان موفقیت ورضایت مندی است که از یک طرف به تلاش ما در تمهید شرایط مطلوب واراده آموزش دهندگان در تقویت بنیه علمی ومهارتهای شغلی واز طرف دیگربه مشارکت سوادآموزان در فرایند آموزشها وفعالیتهای تربیتی است.
هر چند در این خصوص فعالیتهای خوبی از طرف سازمان نهضت سوادآموزی و استانها صورت می پذیرد و صعود وکسب موفقیت ما را میسر ساخته است ولیکن بر اساس استعداد بومی وتوانمندیهای منطقه ای وسطح آگاهیها وخصوصیات جامعه هدف تلاشهای مضاعف ومکملی نیز نیاز است که باید در غنی سازی برنامه های عمومی وتخصصی در سرلوحه برنامه ریزیهای منطقه وکلاسهای دوره های سوادآموزی قرارگیرد.
توسعه دانش نظری وافزایش سرانه مطالعاتی وهمچنین تقویت مهارتهای شغلی از قبیل اصول وفنون کلاسداری وروشهای تدریس ،مهارتها مدیریتی اهم از انسانی/فنی و ادراکی و... از ابزاری است که غفلت از آنها شکست ویا کندی پیشرفت وفرسودگی شغلی چیزی را حاصل نمی نماید.
استفاده از آموزشها در فضای مجازی ، مطالعه کتابهای مرتبط ویژه بزرگسالان و شرکت در دوره های مهارتهای شغلی زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که آگاهانه در یک برنامه مدون وهدفمند دیده و به جدیت دنبال شود.
پیشنهاد دارم گروه آموزشی درسی سوادآموزی مناطق را برنامه ریزی نمایید وضرورت پرداختن به آن را در دستور کار قرار دهید بالتبع این گروه در استان هم باید برنامه ریزی شود وبرای این مهم گام به گام بر اساس استعداد وتوانائیهای کمی وکیفی منطقه پیش خواهیم رفت تا انشاالله شاهد موفقیت های بیشتری باشیم.مگر نه این است که می گوییم جامعه هدف محروم از فرصتهای شیرین تحصیل دوره اول شده اند آیا در دوره دوم باید با ندانم کاری وسختی جبران آن دوران صورت گیرد آیا بیان ضعف وتوجیه ناتوانائیها وارتباط دادن تمامی شکستها به جامعه هدف فرار از واقعیت نیست؟اگر به انصاف بگوئیم سهم زیادی از شکستها وعدم ماندگاری آنان در کلاسها ومردودی در امتحانات به حوزه ارائه دهندگان خدمات نیز بر می گردد که هر کداممان به میزان مسئولیتمان سهیم هستیم.وی میان مربی وآموزش دهنده را عامل اعجازگری دانست که می تواند محتوای ناقص را کامل ورنج وسختی کلاس را به حلاوت وشیرینی با یادگیری موثر تبدیل نماید.مربی که ویژگیهای شخصیتی وسنی جامعه هدف را بداند وبا طرح درس وبا اعمال روشهای نوین وبا خوشرویی وهمدردی کلاس را اداره می کند با کسی که سر در گم و نا آشنا به علوم در کلاس حاضر شود آیا فرق ندارد؟اما در کجا وچگونه این فرایند را مدیریت کنیم بنظر می رسد گروههای آموزشی بهترین راهکار ومدیریت برای اداره این امور است.
الهویی افزود دست اندر کاران سوادآموزان در مناطق در برنامه های سال 97 می بایست در برنامه عمل یکساله خویش برای این مهم تدابیری بیاندیشند وجامعه همکاران را در مسیر این ارتقاء راهنمایی وفرایند آن را به ارائه راهکارها روشن بیان دارندوبا ایجاد گروههای آموزشی درسی چالشها را دریابند وبا دست یابی به این فرصتها بسیاری از تهدیدها را محو وشرایط پیشرفت بهینه امور را برنامه ریزی نمایند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 1766
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1396/12/05 15:16
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین