الهویی معاون سوادآموزی استان البرز: پرداختن به سوادآموزی ضروری است و شایسته است در برنامه عمل سالانه مناطق و مدارس در متن اصلی فعالیت های آموزشی و تربیتی قرار گیرد .
الهویی معاون سوادآموزی استان البرز: پرداختن به سوادآموزی ضروری است و شایسته است در برنامه عمل سالانه مناطق و مدارس در متن اصلی فعالیت های آموزشی و تربیتی قرار گیرد .
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ، محرمعلی الهویی در جلسه هم اندیشی قطبی مدیران فعال در عرصه سوادآموزی گفت :پرداختن به سوادآموزی ضروری است و شایسته است در برنامه عمل سالانه مناطق و مدارس در متن اصلی فعالیت های آموزشی و تربیتی قرارگیرد.
آنچه جامعه بشریت را در هم ردیف عواملی چون جنگ و فقر و گرسنگی می آزارد جهل و نادانی و عدم بهره مندی از علم و دانش در زندگی است . امروز برکسی پوشیده نیست که فرد محروم از سواد طعم لذت و خوشی واقعی زندگی را به کام نچشیده است و گویا آرزوی فائق شدن به بسیاری از مشکلات و بهره مندی از یک زندگی مطلوب را برای خود نشدنی و یا دست یافتن به آن را در توانایی خود نمی بیند .
آیا تسلیم شدن به این مشکل و حرکت نکردن در رفع آن غبار محرومیت و رنج و عذاب را از روی چهره پاک سرشت زیبای جامعه هدف بر می دارد ، هرگز چنین نیست ، نکته مهم این است که رسیده به مشکل و سختی ها ایستایی و توقف را ایجاب نمی کند بلکه برخورد با مشکل آغاز تفکر و آموزش است که مدیران می توانند با بهره مندی از خرد جمعی و ارتقاء دانش تخصصی (افزایش سرانه مطالعاتی) و تجارب مفید گام های موفقیت را یکی پس از دیگری بردارند.
لذا همت و اراده محرومین از فرصت اول تحصیل از یک طرف و پذیرش و نگه داشت و آموزش آنان توسط آموزش دهندگان و مشارکت موثردستگاه ها و نهادها و همراهی عاشقانه مرتبطین امر با آموزش و پرورش می تواند مثلثی را ایجاد نماید که گامهای فائق شدن به مشکلات و ایجاد تسهیلات موثر در روند پیشرفت آموزش سوادآموزان را معنا بخشد.
وی اشاره نمود ارائه خدمت به جامعه هدف امروزه فرایندی دیگر را باید دنبال کند و بی تفاوت و گذشتن از نیازمندان به کسب علم و دانش نباید به هیچ وجه در ذهن و تفکر کسی خطور کند . فرصت به انتها رسیده است . و تهدید هرروز بیشتر در عرصه تعلیم و تربیت جلوه نمایی می کند و نگرانی ها بیشتر به روان انسانها صدمه می زند . جامعه بیسواد و یا کم سواد آسیب دیده است و چنانچه به او توجه نکنیم هرروز میزان آسیب به او و خانواده و جامعه اش را ناخواسته تزریق و زندگی اش را از تعادل خارج می کنیم .
وی در پایان گفت: مشکل مشکل بعضی از مدیران عدم برنامه ریزی نیست بلکه آشنا نبودن با علم برنامه ریزی و چگونگی آن است ،وی افزایش سرانه مطالعاتی و توسعه دانش تخصصی و تقویت مهارت های فنی و کلامی و ارتباطی را در کنار برقراری الگوی صحیح برنامه ریزی از نقطه ی شروع تا نقطه پایان را رمز پیروزی بیان نمود و فرآیند حرکت از مبدا تا مقصد را با بهره گیری از توانایی های علمی و همسان سازی در قالب بومی را حائز اهمیت دانست.
نظر دهید