الهویی معاون سوادآموزی استان البرز: توانمندسازی آموزش دهندگان و توجه به ارتقاء مهارت های فنی آنان از ضروریاتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
الهویی معاون سوادآموزی استان البرز: رجعت به بی سوادی چرا ؟
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، محرم علی الهویی در جلسه شورای معاونین ابتدایی و روسای ادارت سوادآموزی مناطق و نواحی تابعه گفت : توانمند سازی آموزش دهندگان و توجه به ارتقاء مهارت های فنی آنان از ضروریاتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و چنانچه میزان سرانه مطالعه و آموزش های حضوری و غیر حضوری آموزش دهندگان در اولویت امور مهم قرار نگیرد ممکن است برگزاری دوره های سواد آموزی در کلاسهای درس صورت پذیرد ولیکن موفقیت مورد انتظار از یک طرف و وصول اهداف در زمان پیش بینی شده از طرف دیگر میسر نگردد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با بهره مندی از آموزش های مجازی با همت سازمان نهضت سواد آموزی و حضور موثر جهاد دانشگاهی و استقبال خوب آموزش دهندگان گام موفقی بر این مهم برداشته شده است که استمرار هدفمندی آن انشا الله نوید بخش موفقیت های زیادی در کسب مهارتهای فنی و تخصصی علمی برای جامعه هدف خواهد بود.
وی بیان نمود : شایسته است توسعه دادن دانش و اطلاعات شغلی و ارتقای مهارتهای فنی بر اساس توانمندهای بومی در دستور کار کارگروه بهبود کیفیت استان و مناطق قرار گیرد تا با برنامه ریزی خاص و تنظیم جدول زمانی و عملیاتی اجرایی و مدیریت تقویم زمانی شاهد آن باشیم که کار درست را درست انجام دهیم و ثمره کیفیت و ماندگاری و تغییر رفتار را که از اهداف و اصول مهم کار ما در سواد آموزی است را میسر بسازیم.
وی افزود: معرفی کتب مرجع ، برگزاری مسابقات، همایش علمی، بارگذاری مطالب علمی در سایت ها، تولید بروشور و امثال آن همه و همه می توانند فضای کاری را به اولویت پرداختن به مطالعه و تلاش در کسب توسعه توانمند سازی علمی عزیزان تبدیل نماید.بدیهی است آموزش دهندگان هرچه نسبت به موضوعات کاری خویش ماهر و کار آزموده تر باشند در این صورت کمتر ترک تحصیل و یا عدم توانایی برای موفقیت در امتحانات پایانی را شاهد خواهیم بود البته سعی و تلاش سواد آموزان هم در این موفقیت عامل مهمی است که باید مد نظر باشد اما آنچه زمینه ساز موفقیت و آماده سازی شرایط برای حضور علاقه مند و شاداب دوره آنان در کلاس های درس است، ایجاد محیطی امن و رضایت بخش برای آموزش است که به طور یقین اطلاعات شغلی و مهارت های آموزش دهنده در آن سهم بالایی دارد.
چراکه هر چه آموزش پرمغز و با موفقیت صورت پذیرد یادگیری آسان تر و پایدارتر انمجام می گیرد و بدیهی است رجعت به فراموشی و بی سوادی را کمتر شاهد خواهیم بود و از طرفی در دوره های بعدی آموزش خصوصا در دوره ی انتقال این یادگیری پایدار تر و در دوره ی تحکیم تعمیق و ثبت یادگیری ها بهتر مهیا و ظاهر می شود.
در ادامه جلسه مقرر شد عوامل چالش زا و اساسی که باعث می شود سواد آموزان به نوعی ترک تحصیل کنند و یا بعد از فارغ التحصیلی تلاش برای تثبیت و ماندگاری سواد آموخته شده را نداشته باشند از طریق تشکیل جلسات مدون با حضور آموزش دهندگان مجرب و آشنا به دانش تخصصی و کارشناسان مناطق با مدیریت کارشناسی دفتر معاونت سواد آموزی صورت گیرد و پس از احصاء موارد با طرح در شورای بهبود استان راهکارهای عملیاتی ارائه و برنامه ریزی لازم برای اجرا و پیگیری های لازم انجام پذیرید
نظر دهید