جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1402/04/17 - 10:12
  • - تعداد بازدید: 168
  • - تعداد بازدیدکننده: 166
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree

اصلاح و بهبود آموخته ها و یادگیری و بررسی مــیزان پیشــرفــت تحصــیلی ســوادآموزان استان قم

اصلاح و بهبود آموخته ها و یادگیری و بررسی مــیزان پیشــرفــت تحصــیلی ســوادآموزان به مـــنظور ارتقاء به دوره هـــای بالاترباید از اهداف فرایند آزمون ها و سنجش و ارزشیابی می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از معاونت سوادآموزی استان قم، قاسمی نیامعاون سوادآموزی استان با بیان این که از ابتدای سال 1402 تا کنون 71 حوزه آزمون در چهار سطح تشکیل شده است گفت: ســنجش و ارزشــیابی پیشــرفت تحصیلــی تکوینــی و پایانــی در دوره هــای سـوادآموزی و انتقـال، به صـورت کمـی و در دوره تحکیـم سـواد بـه شـکل کمـی و کیفـی انجـام می شــود.

حجت الاسلام قاسمی نیا با قدردانی از تلاش آموزش دهندگان و مدیران مدارس استان خاطرنشان کرد: فرآیند آموزش دوره های سوادآموزی در حال انجام است و تعداد سوادآموزان در حال تحصیل استان قم 1441 نیز نفر می باشد.

وی ادامه داد: هدف اصلی سنجش و آموزش و آزمون ها باید کمک به یادگیرندگان برای بهبود و ارتقای دانش و مهارت و آگهی از نقاط قوت و ضعفشان باشد.

قاسمی نیا از ممتحنین و مراقبین و مصححین آزمون ها تشکرکرد و با تاکید بر به روز رسانی اطلاعات ودانش تخصصی آنان، سنجش و آزمون ها را بخش مهمی از برنامه درسی دانست که برای تثبیت یادگیری یادگیرندگان و تعمیق وکیفیت بخشی یاددهی آموزش دهندگان به انجام می رسد.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان بر توجه به تهیه واجرای آزمون ها برای سنجش آموخته ها ویادگیری سوادآموزان به حیطه های مختلف اهداف آموزشی شناختی ،عاطفی وروانی _حرکتی تاکیدکرد.

معاون سوادآموزی استان با تفکیک ارزشیابی تکوینی از ارزشیابی پایانی یادآور شد: ارزشیابی تکوینی در طول دوره آموزشی به منظور بهبود کیفیت و رفع مشکلات و نارسایی های آموزشی از سوی آموزش دهنده انجام می شود و ارزشیابی پایانی، در پایان دوره، برای اطمینان از تحقق اهداف آموزشی و ارتقای سوادآموز به پایه بالاتر با حضور در حوزه های امتحانی تعیین می شود.

وی در پایان از تلاش های آموزش دهندگان و همچنین اعضای گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات در سطح استان، نواحی و شهرستان ها در راستای مبارزه با جهل و بی سوادی و ارتقای شاخص مهم سطح سواد در جامعه تقدیر نمود و ازمسوولان حوزه های آزمون تکریم سوادآموزان رادرزمان برگزاری واجرای آزمون ها واختصاص تجهیزات و فضای فیزیکی شایسته والدین وبزرگسالان رادرفراهم بودن امکانات خواستارشد.

 

 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 7899
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/04/17 10:12
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین