مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمان:
موضوع شناسایی و جذب بیسوادان یکی از محورهای دستور کار جلسات شورای آموزشوپرورش قرار گیرد
مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمان در نشست مجازی مدیران و رؤسای آموزشوپرورش و مسئولان واحدهای سوادآموزی شهرستانها و مناطق، گفت: موضوع شناسایی و جذب بیسوادان یکی از محورهای دستور کار جلسات شورای آموزشوپرورش قرار گیرد.
به گزارش روابطعمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان کرمان، رضا رضایی گفت: از تمامی ظرفیتهای دستگاههای اجرایی مدیران مدارس برای شناسایی بیسوادان و کمسوادان در شهرستانها و مناطق استفاده شود.
وی افزود: مقتضی است مدیران و رؤسای آموزشوپرورش در اولین فرصت، جلسه شورای آموزشوپرورش را تشکیل دهند و یکی از محورهای دستور کار جلسه هم موضوع سوادآموزی و شناسایی بیسوادان و کمسوادان از طریق دستگاههای اجرایی باشد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمان همچنین یکی از مهمترین شاخصهای ارزیابی عملکرد را شناسایی کامل دانشآموزان بازمانده از تحصیل و تارکان از تحصیل دانست و بیان کرد: باید وضعیت این افراد برای ادامه تحصیل چه در کلاسهای روزانه و یا در کلاسهای سوادآموزی مشخص شود.
رضایی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مدیران مدارس و دانشآموزان برای شناسایی اولیای بیسواد و کمسواد استفاده شود، گفت: مدارس حاشیه شهرها در اولویت پالایش اولیای بیسواد و کمسواد قرار گیرد.
وی در مورد عملکرد معاونت نهضت سوادآموزی در سال گذشته و ارتقای ۹ رتبهای استان در کشور در ارزیابی صورتگرفته توسط وزارت تأکید کرد: از امروز باید با کارکردن روی شاخصهای مدنظر برای سال آینده برنامهریزی شود که استان در حوزه سوادآموزی سال آینده جزو ۱۰ استان اول کشور باشد.
بر پایه این گزارش، در این جلسه چهار نفر از مسئولان واحدهای سوادآموزی به نمایندگی از طرف تمامی مسئولان سوادآموزی شهرستانها و مناطق مشکلات و موانع سوادآموزی در خصوص شناسایی و جذب سوادآموزان را بیان کردند و در ادامه عباس ارجمند کرمانی معاون سوادآموزی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.
نظر دهید