جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1400/01/07 - 14:36
  • - تعداد بازدید: 412
  • - تعداد بازدیدکننده: 324
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد: انجام اولین پژوهش رسمی برای رفع مشکلات ثبت نام در مدارس شیراز

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: پژوهش کیفی با عنوان" مدرسه مطلوب ما" از منظر تجربه زیسته اولیا دانش آموزان ، مدیران مدارس و کارشناسان آموزشی نواحی 4 گانه شیراز برای رفع مشکلات ثبت نام در سال تحصیلی پیش رو صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهت سواد آموزی به نقل از اداره  اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس دکتر بهزاد نوروزی چگینی در اولین کمیته راهبری ثبت نام مدارس استان گفت: از سالها قبل این سوال مطرح بود که چرا بعضی از مدارس نواحی چهارگانه شیراز متقاضیان بیشتری  برای ثبت نام دارند در حالی که گاهی مدارسی که متقاضیان کمتری دارند از نظر آموزشی و آمار قبولی وضعیت بهتری دارند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: به همین منظور پژوهشی با عنوان مدرسه مطلوب ما از منظر تجربه زیسته اولیاء دانش آموزان ،مدیران مدارس و کارشناسان آموزشی نواحی ۴گانه شیراز  صورت گرفته است.



وروزی چگینی گفت: پژوهش پیش رو با منطق رویه ای روش تحلیل داده های کیفی از منظر سه گروه فوق که در امر ثبت نام دخیل هستند انجام شده که برای انجام آن ۴بعد کلی احصا شده که در هر بعد سه مولفه در نظر گرفته شده است.


وی افزود: بعد اول هویت علمی مدرسه است که مولفه های مانند فضای آموزشی،نیروی انسانی توانمند و برنامه های جامع آموزشی مد نظر بوده و بعد دوم پیشینه مدرسه می باشد که مولفه های بررسی شده در این بعد شناخت خانواده ها از مدارس،سابقه و قدمت مدرسه و خروجی های مدرسه می باشد.


نوروزی چگینی بعد سوم و چهارم را رهبری مدرسه و هویت فرهنگی مدرسه عنوان کرد و افزود: در این بعد نیز مولفه های مهمی همچون مدیریت مشارکتی ،تعامل با خانواده ها و سایر نهادها،تعامل با ساختارهای بالادستی،اولیاء فرهنگی،موقعیت مکانی مدارس و اقدامات تربیتی مورد تحلیل قرار گرفته است.


معاون سواد آموزی گفت :هدف غایی و نهایی ما این است که با بررسی کارشناسانه موضوع و با استفاده از نتایج حاصله حتی الامکان از مشکلات و آسیب های ثبت نام دانش آموزان بکاهیم.


نوروزی چگینی افزود: تجهیز مدارس  در مناطق کمتر برخوردار و اطلاع رسانی به اولیا، توجه و تاکید بیشتر بر فعالیت های تربیتی مبتنی بر نیاز های دانش آموزان و خواسته های اولیا در مدارس، برقراری عدالت آموزشی از سوی ادارات نواحی 4 گانه در تخصیص منابع انسانی ، منابع و تجهیزات ، تشکیل جلسات مشترک با نهاد های تاثیر گذار در رابطه با تامین سلامت فیزیکی و روانی محیط مدارس خصوصا در مناطق کم برخوردار از جمله نتایج اصلی این پژوهش برای ایجاد توازن ثبت نام دانش آموزان در سطح مدارس شیراز می باشد.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه  گفت :در زمینه ثبت نام در حوزه آموزش ابتدایی در سال گذشته جلساتی با معاونین نواحی چهارگانه و مدیران آموزشگاه های ابتدایی صورت گرفت و بحث  و تبادل نظرهایی نیز  انجام شد که این بحث‌ها توانست قدری از مشکلات  ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدایی شیراز مختلف بکاهد.


محمد فیاض پور افزود: برای اینکه بتوانیم از این پژوهش استفاده بهینه تری  نماییم بهتر است نتایج پژوهش صورت گرفته را در کارگروه های مستقلی در معاونت های آموزش ابتدایی و متوسطه  به منظور اثر بخشی بیشتر در عمل بهینه سازی نماییم.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز ضمن اشاره به نگرش اولیا و اهمیت این مقوله در ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت :بسیاری از اولیا موفقیت دانش‌آموزان شان را در گرو ثبت نام آنها در مدارس شناخته شده می بینند و در این زمینه نیاز هست پتانسیل های آموزشی و تربیتی تمام مدارس ما به اولیا جهت تصمیم گیری مناسب تر معرفی گردد.


رسول قانونی ضمن اشاره به اهمیت توسعه عدالت آموزشی در  مدارس استان گفت :چهار سال است که ثبت نام  دانش آموزان به صورت الکترونیکی  انجام می‌شود و ثبت نام الکترونیکی گامی مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی می باشد.



  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 4381
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1400/01/07 14:36
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین