جهش تولید با مشارکت مردم
تصویر امام رهبری
  • 1397/12/01 - 11:38
  • - تعداد بازدید: 555
  • - تعداد بازدیدکننده: 216
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /appsettingFree

معاون سواد آموزی استان کرمانشاه :نظارت ، بخش تفکیک‌ناپذیر فعالیت‌های سوادآموزی است

هرمز نوروزی‌فرد گفت :با بهره‌گیری از ابزارهای نظارتی، در مراحل شناسایی، ثبت نام، تایید، آموزش، سنجش و ارزشیابی با حضور در محل آموزش و امتحانات، لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل ازاداره‌ی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، صبح امروز، هرمز نوروزی‌فرد، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان و ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه، رییس اداره سنجش و ارزشیابی اداره کل و جمعی از ﻣﺴﺅولان آموزش و پرورش، از چگونگی برگزاری امتحانات پایانی دوره‌های سوادآموزی در حوزه‌ی هنرستان مهرورزان کرمانشاه بازدید به عمل آوردند.


نوروزی‌فرد عنوان کرد: نظارت، بخش تفکیک‌ناپذیر فعالیت‌های سوادآموزی است که هدف آن، شناسایی نیازهای آموزشی، تبادل تجربه، اشاعه روش‌های نوین آموزشی، اصلاح و بهبود روش‌ها، کنترل فرآیندها و تضمین کیفیت آموزشی و در نهایت اطمینان از سلامت کار در برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی است.


وی ادامه داد: نظارت بر فرآیندهای سوادآموزی از سوی کارشناسان سوادآموزی، سنجش و ارزشیابی، مدیران شهرستان‌ها، نواحی و مناطق، مدیران مدارس و سایر افرادی که از سوی آموزش و پرورش تعیین و اعزام می‌شوند، با بهره‌گیری از ابزارهای نظارتی، در مراحل شناسایی، ثبت نام، تایید، آموزش، سنجش و ارزشیابی با حضور در محل آموزش و امتحانات، لازم و ضروری است.


نوروزی‌فرد ﺗﺄکید کرد: برنامه‌های ریشه‌کنی بی‌سوادی با آموزش سواد پایه و مهارت‌های اساسی زندگی اجتماعی و شهروندی با تمام توان ادامه خواهد داشت و در این راه از تمام ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.


سپس ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و عضو ستاد امتحانات در این بازدید، روند آموزش و امتحانات سوادآموزی را با آموزش رسمی متفاوت ارزیابی کرد و افزود: ارزشیابی و امتحانات پایانی سوادآموزی، به شکل عملی برای آگاهی از پیش‌دانسته‌های سوادآموزان، کشف نقاط قوت و ضعف یادگیری سوادآموزان و آگاهی از میزان تسلط سوادآموزان نسبت به محتوای آموزشی است.


فضلی، بابت برگزاری مناسب امتحانات، از ﻣﺴﺅولان و دست‌اندرکاران حوزه امتحانی تشکر و قدردانی کرد و کار آنان را حساس دانست و گفت: ساماندهی و برگزاری امتحانات از کارهای ویژه‌ی نظام تعلیم و تربیت است که نیازمند تعهد، تخصص و انگیزه برای اجراست.


در ادامه‌ی این بازدید، علیرضا فرهنگیان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شهر کرمانشاه، ارزشیابی را شالوده و اساس بهبود فرآیند آموزش بزرگسالان دانست و از اهتمام اعضای ستاد امتحانات استان و ناحیه، جهت برگزاری مطلوب امتحانات پایانی قدردانی کرد و اذعان داشت که از تمام پتانسیل‌های ناحیه جهت اطمینان از سلامت برگزاری آزمون‌ها استفاده می‌شود.


همچنین حسین زرینی‌تبار، رییس اداره نظارت، سنجش و ارزشیابی اداره کل آموزش و پرورش استان، بر اجرای دقیق مصوبات نظارتی ستاد امتحانات اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: به منظور اطمینان از انجام دقیق فرآیند آموزش و صحت و سلامت آزمون‌های پایانی، انتظار می‌رود همه‌ی اعضای ستاد امتحانات شهرستان‌ها، نواحی و مناطق، در فرآیند برگزاری آزمون‌های پایانی سوادآموزی، مشارکت فعال داشته باشند.


سپس، وحید اکبری، رییس اداره دوره اول ابتدایی استان که در این بازدید حضور داشت، گفت: یکی از عناصر مهم و جهت‌دهنده هر نظام آموزشی، عنصر ارزشیابی است؛ بنابراین در نظام آموزشی سوادآموزی، ارزشیابی به عنوان یک عنصر قابل توجه و هدایت‌کننده مورد نظر برنامه‌ریزان آموزشی است، به نحوی که موضوع سنجش و ارزشیابی به عنوان بخش تاثیرگذار امر سوادآموزی مورد توجه قرار گرفته‌است.


گفتنی است در پایان، نوروزی‌فرد، معاون سوادآموزی اداره کل به سوالات آموزش‌دهندگان پاسخ داد.


  • گروه خبری : اخبار,اخبار سازمان
  • کد خبر : 2521
کلمات کلیدی

نظرات

0 Comments for this article

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی : 1397/12/01 11:38
رادیو رسا
accessibility__tooltip
تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین