قزوین - نشست هماندیشی مدیران مدارس پیرامون شیوهنامه جدید کلاسگذاری نهضت سوادآموزی در تاکستان برگزار شد
به گزارش واحد اطلاعرسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تاکستان، روز دوشنبه پنجم آذرماه ۱۴۰۳، نشست تشریح و تبیین شیوهنامه جدید کلاسگذاری نهضت سوادآموزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی مهدیه برگزار شد.
این نشست با حضور طریقی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، غفوری مدیر آموزش و پرورش شهرستان تاکستان، کوچکی رئیس اداره سوادآموزی اداره کل، طاهرخانی معاون آموزشی مدیریت، مقیمی رئیس اداره سوادآموزی شهرستان، کارشناسان و جمعی از مدیران مدارس برگزار شد. در این جلسه، ابعاد مختلف شیوهنامه و نقش مدیران مدارس در اجرای آن بررسی شد.
طریقی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، با اشاره به پیشرفتهای کشور در حوزه سوادآموزی پس از انقلاب اسلامی و با استناد به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت تلاش همگانی برای سوادآموزی، بر اهمیت نقش مدیران مدارس در شناسایی، جذب و ثبت افراد بیسواد تأکید کرد. وی خواستار همکاری مستمر مدیران با اداره سوادآموزی شد.
غفوری مدیر آموزش و پرورش تاکستان با تأکید بر نقش مدرسه در شناسایی و آموزش بیسوادان، اظهار داشت: «در رویکرد جدید، مدرسه به عنوان پایگاه اصلی سوادآموزی تعیین شده است و مدیران مدارس با همکاری فرهنگیان شاغل و بازنشسته، باید نسبت به شناسایی و جذب بیسوادان و کمسوادان در محدوده جغرافیایی خود اقدام کنند. همچنین مدیران موظفند مدارک تحصیلی افراد شناساییشده را در سامانه سوادآموزی بارگذاری کرده و فرآیند تعیین سطح سوادآموزان را به دقت انجام دهند.»
کوچکی رئیس اداره سوادآموزی اداره کل، با تشریح شیوهنامه جدید، اهداف، الزامات و نکات کلیدی آن را بیان کرد. وی اجرای دقیق این شیوهنامه را مستلزم هماهنگی مدارس و اداره سوادآموزی دانست و بر بهبود کیفیت آموزش و تسهیل فرآیندها تأکید کرد.
طاهرخانی معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش تاکستان، با اشاره به اهمیت مسائل آموزشی و انضباط اداری، از مدیران خواست تا به بخشنامهها بهموقع پاسخ دهند و در تسریع فرآیندهای اداری نقشآفرینی کنند. وی همچنین برگزاری کلاسهای فوقبرنامه را فرصتی برای ارتقای علمی دانشآموزان دانست و تأکید کرد: «مدارس باید علاوه بر آموزش، به مسائل پرورشی و تربیت اخلاقی و اجتماعی دانشآموزان نیز توجه ویژه داشته باشند.»
در پایان این نشست، مدیران مدارس با طرح سوالات و بیان دیدگاههای خود درباره شیوهنامه جدید به تبادل نظر پرداختند.
نظر دهید