قزوین - جلسه توجیهی شیوه نامه جدید کلاس گذاری در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در منطقه شال
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی به نقل از اداره روابط عمومی واطلاع رسانی ،سه شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۳ در کانون شهید رجایی منطقه شال، جلسهای با حضور مقامات ارشد آموزش و پرورش استان برگزار شد. در این جلسه، مهندس شهری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و سرپرست آموزش و پرورش منطقه شال، محمود طریقی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، و حجت الاسلام محمدزاده، معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، حضور داشتند.
در این جلسه که با حضور مدیران و روسای انجمن مدارس منطقه شال برگزار شد، موضوعات مهمی از جمله ارتقای کیفیت آموزش، راهکارهای افزایش سوادآموزی و برنامههای فرهنگی و پرورشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مهندس شهری در این جلسه به اهمیت بهروزرسانی روشهای آموزشی و استفاده از فناوریهای نوین در آموزش اشاره کرد و خواستار همکاری همهجانبه مدیران مدارس در این زمینه شد.
وی همچنین به ساحتهای ششگانه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: "این ساحتها که شامل ساحتهای دینی و اخلاقی، علمی و فناورانه، اقتصادی و حرفهای، اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، و هنری و زیباشناختی هستند، باید در تمامی برنامهها و فعالیتهای آموزشی مورد توجه قرار گیرند. توجه به این ساحتها به پرورش همهجانبه دانشآموزان و آمادهسازی آنان برای زندگی بهتر و مسئولانهتر کمک میکند."
محمود طریقی نیز در خصوص نحوه کلاسگذاری نهضت سوادآموزی در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ توضیحاتی ارائه داد و تأکید کرد که این برنامهها باید با هدف افزایش نرخ سوادآموزی و کاهش بیسوادی در جامعه اجرا شوند. وی افزود که برنامهریزی دقیق و هماهنگی با مدارس و معلمان از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید از تمامی منابع و امکانات موجود به بهترین نحو استفاده شود.
حجت الاسلام محمدزاده نیز در خصوص پیگیری غربالگریهای پایههای هفتم، هشتم، دهم و یازدهم متوسطه و آزمونهای رغبت و توانایی در سامانه مای مدیو و سامانه نماد تأکید کرد. وی اظهار داشت که این غربالگریها و آزمونها نقش مهمی در مشخص شدن آسیبهای اجتماعی دارند و باید به صورت منظم و دقیق انجام شوند. حجت الاسلام محمدزاده همچنین بر اهمیت همکاری همهجانبه معلمان و مسئولان مدارس در انجام این فرآیندها تأکید کرد و اشاره کرد که باید برنامههای متنوعی برای افزایش مشارکت دانشآموزان در این آزمونها و غربالگریها ارائه شود. وی به ضرورت استفاده از دادههای بهدستآمده از این آزمونها برای بهبود فرآیندهای آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت که باید از این اطلاعات برای شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب بهره برد.
این جلسه با تبادل نظر و بحثهای سازنده به پایان رسید و تمامی حضار بر اهمیت همکاری و همدلی در جهت بهبود وضعیت آموزش و پرورش منطقه شال تأکید کردند
نظر دهید